Ahmad Zahid Hamidi

KUALA LUMPUR – Wanita UMNO Perak menyeru ahli-ahli UMNO khasnya sayap wanita negeri itu untuk terus memberi sokongan dan kepercayaan penuh kepada presiden parti.

Tindakan beberapa pihak dalam UMNO yang mendesak presiden parti, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi untuk meletakkan jawatan adalah tidak wajar sama sekali pada saat parti belum benar-benar stabil setelah dipukul ombak dalam pilihan raya lalu.

Malahan, waktu inilah ahli-ahli UMNO di setiap lapisan harus memperkukuhkan penyatuan bukannya membuat tindakan yang boleh melemahkan parti.

Ketuanya, Datuk Dr Wan Norashikin Wan Noordin berkata, Ahmad Zahid telah mendapat mandat daripada majoriti ahli UMNO melalui pemilihan yang mengikut peraturan, maka sebarang ketidakpuasan hati terhadap kepimpinan presiden sebaiknya perlu melalui pemilihan parti juga.

Ujarnya, sebarang perbezaan pandangan perlu diatasi secara bermusyawarah dan umpama air yang berkocak di dalam cawan tanpa melimpah keluar.

”Ini selaras juga dengan saranan Ketua Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Dr. Noraini Ahmad yang mahukan fokus utama UMNO untuk membantu rakyat serta memperkukuhkan gerak kerja dalam mencapai objektif memenangi PRU15,” katanya dalam satu kenyataan.

Tambah beliau, dalam keadaan negara yang kini dilanda penularan pandemik Covid-19 serta bencana banjir, sudah pasti kebajikan rakyat perlu diutamakan.

Oleh itu, tegas Wan Norashikin, sebarang usaha mendesak presiden meletakkan jawatan akan hanya membawa kepada keadaan yang lebih rumit dan lebih malang jika ada pihak lain yang menangguk di air keruh.

”Marilah kita sama-sama membantu Presiden menggalas tanggungjawab mencabar dalam memimpin parti dalam keadaan sekarang. Insya Allah, kita mampu menguatkan UMNO & Barisan Nasional untuk menghadapi PRU yang akan datang,” katanya. – MalaysiaGazette

3 Komen

  1. Ada juga yang bergelar ketua tak faham faham apa yang dilakukan oleh Zahid. Zahid buat SD sokong Anwar dan DAP untuk bentuk kerajaan. Anwar sejak 1998 menjadi musuh tegar UMNO. Dia pergunakan Zahid yang juga bekas setiausaha politik beliau untuk menjadi PM dan mungkin dia dijanjikan penguguran kes mahkamah beliau. DAP sejak azali adalah musuh UMNO. Kalau presiden sendiri bersekongkol dan satu selimut dengan musuh UMNO, apa akan jadi pada UMNO. Kalau Anwar dah jadi PM, UMNO akan diharamkan. Itu pun tak boleh faham lagi ka? Kalau presiden berundur, UMNO akan kembali bertaut dan teguh. Zahid terlalu banyak gunakan UMNO untuk kepetingan diri sendiri.

  2. Pemimpin UMNO hanya tau sebut “suara akar umbi “ tetapi gagal menyelami “denyut nadi” nya. Mereka hanya duduk dikelilingi pengampu2 dengan mengeluarkan statemen2 yg boleh memberi “ income” kpd mereka.

    Jika nak tau betapa meluatnya akar umbi kpd pemimpin2 mereka tengok saja kepada perbuatan dan tingkah lakunya. Taraf pemimpin tidak akan membuat kerja2 menaikkan sepanduk utk meminta pemimpin nya letak jawatan atau mengedar whatsapp memburukkan pemimpinnya maupun memaki hamun di media sosial. Itu adalah perkerjaan “orang2 bawahan” atau dlm lain perkataan …….itu lah denyut nadi rakyat yg sebenarnya.

    Tak kan itu pun tak faham……bonggok!!!!

Comments are closed.