Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit aman, Datuk Seri Abd Rahim Jaafar menerima cenderahati daripada Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Abd Jalil Hassan ketika merasmikan bangunan baru IPD Temerloh, Pahang hari ini.

TEMERLOH – Sepasang suami isteri dipercayai menjadi saksi utama kejadian seorang bomoh ditembak mati pada Ahad lalu dan kini sedang memberi keterangan membantu siasatan polis.

Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Abd Jalil Hasan berkata, pasangan suami isteri tersebut merupakan pesakit yang datang berubat pada malam kejadian dan didakwa melihat suspek menembak mangsa.

Bagaimanapun saksi tidak diapa-apakan oleh suspek bahkan sebelum kejadian suspek dikatakan memakai topeng dan memberi salam sebelum masuk ke rumah mangsa.

Abdul Jalil berkata, siasatan terkini tidak menolak kemungkinan ia berrmotifkan dendam atau hutang dan turut mengesahkan lebih enam das tembakan dilepaskan kepada mangsa.

“Mungkin ada benda dia buat tak betul, orang marah ketika memberi perubatan bercanggah dalam memberi amalan-amalan tradisional.

“Mungkin ada orang tak puas hati dan melihat daripada komen netizen, kita tengok pada dendam menjurus ke arah gangguan seksual.

“Suspek menggunakan pistol biasa yang canggih dan profesional, jenayah dirancang rapi,” kata Abd Jalil.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media sejurus perasmian bangunan baru Ibu Pejabat Polis Daerah Temerloh yang dirasmikan Pengarah jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Seri Abd Rahim Jaafar.

Terdahulu, Mohamad Abdul Rahim Nasri berusia 31 tahun yang juga seorang pengamal perubatan tradisonal ditemui mati ditembak di rumah sewa ibunya dalam keadaan terbaring sendirian berdasarkan ada beberapa kesan tembakan pada badan pada malam 4 April lalu.- MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

Bomoh ditemui mati dengan kesan tembakan