Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali difitnah ada hubungan dengan Mawar Karim.

KUALA LUMPUR – Usahawan selebriti, Mawar Karim menempelak pihak yang menyebarkan fitnah kononnya dia ada hubungan istimewanya dengan pemimpin Pas, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi.

Mawar mendakwa fitnah itu disebarkan semata-mata demi kepentingan politik.

Mawar atau nama sebenarnya Mawar Abdul Karim turut berkongsi satu tangkap layar perbualan WhatsApp yang dimuat naik dalam InstaStory miliknya yang memberi gambaran seolah-olah isu tersebut sengaja dilakukan pihak tertentu.

Jelas ibu tunggal anak seorang itu, apa yang berlaku itu bagi menjatuhkan reputasi seseorang atau menutup pekung isu-isu negara yang lebih penting sambil mendakwa wujudnya ‘tangan-tangan kotor’ dalam isu itu.

Mawar juga mendakwa ia melibatkan individu bergelar Datuk.

Mawar yang juga merupakan bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar itu mempersoalkan taktik busuk individu terbabit.

“Saya ada beberapa perbualan ‘Datuk’ ini yang motif sebenarnya? Hmm.

“Seronok sangat ke dapat sebar berita fitnah ya? Apa maksud ‘masa dah suntuk?’ Apa motif dan apa agenda orang yang digelar ‘Datuk’ ini’.

Mawar turut berkongsi sekeping gambar mendedahkan orang suruhan ‘Datuk’ berkenaan tergolong daripada gambar yang telah dikongsikan.

“Minta perhatian Tun M (Mahathir Mohamad) tiada mengena dalam hal ini. Tuan-tuan jangan libatkan Tun M, ya.

“Tak sangka salah ‘seorang’ antara yang menjadi orang suruhan ‘Datuk’ penulis, penyebar dan pereka cerita-cerita fitnah orangnya salah seorang dalam gambar. Terima kasih kerana anda telah menyebar fitnah dengan jayanya,” tulisnya.

Sejak Rabu lalu, tular maklumat dalam aplikasi WhatsApp berhubung Mohd. Khairuddin yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi ditahan dalam satu sekatan jalan raya Perasing, di Kemaman, Terengganu pada 16 Mei lalu.

Dalam mesej tular tersebut, ketika ditahan, Ahli Parlimen Kuala Nerus itu didakwa berada dalam kenderaan bersama seorang wanita yang didakwa sebagai Mawar. – MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

Khairuddin nafi ditahan di SJR Perasing