Mohd Khalid Harun

KUALA LUMPUR – Persatuan Agensi Pelancongan Malaysia (MATA) berterima kasih kepada kerajaan yang mendengar gesaan bagi membenarkan individu yang sudah lengkap dengan dua dos
vaksin merentas daerah bagi tujuan pelancongan domestik.

Dengan pengumuman Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, kebenaran itu sudah tentu dapat merancakkan kembali industri pelancongan yang sudah lama terhenti akibat pandemik Covid-19, kata Presiden MATA, Datuk Mohd Khalid Harun.

“Bagi ahli-ahli kami terutamanya hotel dan homestay, ianya sudah tentu menjadiberita yang amat gembira bagi mereka untuk kembali membuka perniagaan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Justeru, Mohd Khalid berkata, MATA menyarankan kepada semua ahli-ahli untuk memastikan kesemua pekerja mereka sudah melengkapi dua dos vaksin Covid-19 dan ia mesti melepasi tempoh matang mengikut vaksin-vaksin seperti yang diumumkan Perdana Menteri.

“MATA berharap agar semua ahli-ahli hendaklah memastikan setiap pengungjung dan pekerja mereka mematuhi sepenuh SOP yang telah ditetapkan oleh pihak Majlis Keselamatan Negara,” ujarnya.- MalaysiaGazette