DAP Queen's counsel Najib Razak UK SRC International Sdn Bhd appeal Federal Court
Najib Tun Razak

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau sentiasa mendoakan agar Tun Dr Mahathir Mohamad diberikan kesembuhan dan dikurniakan kesihatan baik.

Doa yang sama turut dititipkan kepada pemimpin-pemimpin lain atau ahli keluarga mereka yang menghadapi isu kesihatan.

Najib berkata, walaupun dalam politik beliau berbeza pendapat dengan Mahathir tapi bukan caranya untuk mendoakan keburukan bekas perdana menteri itu.

Apatah lagi, kata Najib, beliau juga ada ahli keluarga.

Beliau terkilan dengan posting-posting palsu membabitkan dirinya terhadap Dr Mahathir yang kini menerima rawatan di Institut Jantung Negara (IJN) yang terus menjadikannya bahan fitnah dan politik.

”Fitnah itu sudah tersebar luas. Yang bertanggungjawab menyebarkannya, sudah tentu tidak akan memberikan saya keadilan. Buat fitnah, sebarkan, delete. Buat fitnah, sebarkan, delete. Buat fitnah, sebarkan, delete. Begitulah gerak kerjanya,” kata beliau.

Tambahnya: ”Kenapa? Kerana nak mengapi-apikan kebencian dan kemarahan rakyat? Kerana dengan kebencian dan kemarahan boleh menang sokongan?

Dalam hantaran di Facebook berasingan sebelum ini, Najib menegur pihak-pihak yang terus melemparkan fitnah terhadapnya selepas satu posting ‘Selamat jalan’ kononnya ditulis oleh Ahli Parlimen Pekan itu di Facebook.

”Sejak bila saya buat posting begitu? Dari mana kamu dapat screenshot kononnya saya pernah post “Selamat jalan?”. Takkan kamu tak tahu bahawa ianya adalah terlalu mudah untuk edit posting FB palsu? Tengok contoh di sebelah kanan. Bekas pegawai Atok: https://twitter.com/amofficialmy/status/1484853968824340480

”Ini satu lagi. Ahli Parlimen PH Perlis yang cukup giler: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10224847078057905&id=1042693881,” katanya. – MalaysiaGazette