Gambar menunjukkan Mukhriz dan Mat Sabu mengadakan pertemuan di ibu negara.
Gambar menunjukkan Mukhriz dan Mat Sabu mengadakan pertemuan di ibu negara.

KUALA LUMPUR – Satu pertemuan antara dua presiden parti pembangkang diadakan hari ini di sebalik rancangan Parti Pejuang Tanahair (Pejuang) untuk bertanding secara solo pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor,

Presiden Pejuang, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu dilihat mengadakan pertemuan empat mata menerusi gambar yang tersebar di akaun Twitter hari ini.

Gambar itu dimuat naik pelayar Twitter, Zack Rockstar.

“Bincang apa tu Bang Mat dengan Boboi? Nak offer Pejuang (kerusi) ke? Saja tanya,” soal beliau.

Difahamkah pertemuan itu berkait rapat dengan isu pembahagian kerusi untuk ditandingi pembangkang pada PRN Johor.

Menurut ciapan pada akaun Twitter, pertemuan antara kedua-dua pemimpin itu berlangsung di Plaza Damas, Taman Sri Hartamas di ibu negara.

Pada minggu, menurut Mukhriz, Pejuang menetapkan untuk bertanding di 42 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor dan pengumuman mengenainya akan dilakukan dua hari sebelum hari penamaan calon pada 26 Februari ini.

Bagaimanapun Amanah, belum lagi mengumumkan nama calon untuk bertanding pada PRN Johor.

Sebelum ini, Pakatan Harapan (PH) menyatakan PKR akan bertanding 20 kerusi, Amanah 20 kerusi manakala DAP sebanyak 16 kerusi.

DAP dan Amanah memperuntukkan enam kerusi kepada parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) iaitu di DUN Bukit Kepong, Parit Raja, Machap, Puteri Wangsa dan Bukit Permai. – MalaysiaGazette