Anwar ketika hadir di Majlis Kenduri Rakyat di Flat Larkin Perdana petang tadi.

JOHOR BAHRU – Tidak sampai 24 jam lagi berlangsungnya Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor, namun parti-parti yang bertanding masih bekerja keras memenangi hati pengundi.

Terbaharu Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim melantik kira-kira 50 penduduk di Flat Larkin sebagai Pengarah Penerangan Keadilan di kawasan itu.

Lantikan itu dibuat atas kapasiti beliau sebagai presiden parti untuk membantu calon-calon yang bertanding menang PRN Johor esok.

“Dengan kuasa saya sebagai presiden parti ingin melantik semua yang ada di sini sebagai Pengarah Penerangan Keadlian Larkin.

“Kalau polis tanya mana lantikan itu tunjuk mereka video dalam Facebook PKR. Kalau sudah dilantik jangan tidak buat kerja,” katanya ketika berucap di Majlis Kenduri Rakyat Flat Larkin Perdana di sini petang tadi.

Anwar juga meminta semua Pengarah Penerangan Keadilan Larkin yang dilantiknya itu mencari atau mengetuk sekurang-kurangnya 10 buah rumah dan mengajak mereka menyokong calon yang bertanding dalam PRN Johor ini.

DUN Larkin menyaksikan pertembungan enam penjuru di mana Pakatan Harapan meletakkan Dr Zamil Najwah Arbain, 48, manakala Barisan Nasional mempertaruhkan Ketua Pemuda UMNO Johor, Mohd Hairi Mad Shah, 38 tahun.

Perikatan Nasional mencalonkan pula bekas Setiausaha Akhbar Menteri Dalam Negeri, Zukifli Bujang, 44 tahun, manakala Parti Pejuang Tanah Air menamakan Mohamad Riadz Hashim, 49 tahun.

Lain-lain yang bertanding adalah Ikatan Muda Demokratik (MUDA) diwakili Ketua Penerangan MUDA Johor, Rasid Abu Bakar, 28.

Pada pilihan raya umum yang lepas, Datuk Mohd Izhar Ahmad dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia memenangi DUN Larkin dengan majoriti 8,590 undi. – MalaysiaGazette