Gambar hiasan

KUALA LUMPUR – MIC Parlimen Batu kesal terhadap calon Pakatan Harapan (PH) Parlimen Batu, P. Prabakaran yang melabelkan parti itu lemah dan tidak mempunyai sokongan di kawasan tersebut ketika berceramah baru-baru ini.

Ketua Bahagian MIC Batu, D.R. Pala Kumaran berkata, walaupun menjadi pembangkang, MIC telah menabur bakti kepada penduduk di kawasan tersebut sejak 15 tahun lalu.

“MIC telah dan masih setia berkhidmat untuk warga Batu dan kami bukan terasing di sini walaupun sudah berkhidmat sebagai pembangkang di parlimen itu sejak 2008 lagi,” katanya kepada MalaysiaGazette, hari ini.

Pala Kumaran berkata, dakwaan Prabakaran MIC menawarkan RM10 juta untuk melompat parti baru-baru ini secara tidak langsung menunjukkan kerisauannya dengan kekuatan dan pengaruh MIC di kawasan Parlimen tersebut.

Malah katanya, kerisauan penyandang kerusi Parlimen Batu itu membayangkan kelemahan Prabakaran sehingga menyaksikan sembilan individu bersaing untuk merebut kerusi tersebut.

Berikutan itu, beliau meminta Prabakaran menilai prestasinya sebagai wakil mengenai prestasi sendiri dan sumbangannya di Bahagian Batu selama sepenggal lalu.

“Apakah sumbangan beliau dengan peruntukkan lebih daripada Rakyat Batu dan tidak masuk campur dalam urusan parti lain. -MalaysiaGazette