Gambar yang dikongsikan oleh Shahidan menunjukkan beliau bersama Takiyuddin di sebuah restoran. Gambar: Facebook Shahidan Kassim

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim memberi bayangan beliau bersama Perikatan Nasional (PN) sedang membuat suatu perancangan yang ‘hebat dan dasyat’ ketika ini.

Tanpa memperincikan perkara yang dimaksudkan, bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu hanya meletakkan kapsyen ringkas di Facebooknya.

Beliau turut memuat naik dua keping gambar bersama Setiausaha Agung Pas, Datuk Seri Takiyuddin Hassan di sebuah restoran.

Shahidan turut meletakkan ‘tag’ hantaran berkenaan di Facebook Takiyuddin dan juga Setiausaha Agung PN, Datuk Seri Hamzah Zainudin.

“Perancangan sedang diteruskan dengan hebat dan dahsyat…,” tulisnya ringkas.

Dalam ruangan komen pada hantaran itu, ada yang beranggapan ia kemungkinan mempunyai kaitan dengan rancangan PN mewujudkan kerjasama baharu politik untuk kembali berkuasa.

Baru-baru ini, Hamzah yang juga Setiausaha Agung Bersatu dipetik sebagai berkata, PN berpendirian terbuka untuk menjalin kerjasama dengan mana-mana gabungan parti politik pada masa depan, termasuk BN.

Bagaimanapun, beliau enggan merujuk cadangan kerjasama itu sebagai Muafakat Nasional (MN) dan menegaskan ia hanya boleh direalisasikan jika semua pemimpin bersetuju dengan satu matlamat yang sama. – MalaysiaGazette

2 Komen

Comments are closed.