Jeff S. Medina.

KUALA LUMPUR – Kumpulan Citadel (Citadel Group) optimis bakal tembusi Nasdaq dalam tempoh tiga tahun lagi. 

Seterusnya menumpukan sasaran untuk disenaraikan di papan utama Bursa Malaysia, kata Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Citadel Group, Datuk Jeff S. Medina.

Menurutnya, syarikat perkhidmatan kewangan itu kini perlu bersedia untuk proses ke arah Tawaran Awam Permulaan (IPO).

“Proses ini penting memandangkan kami mahu dilihat sebagai industri kewangan yang boleh dipercayai, boleh dipercayai dan berlesen dengan lesen daripada Bank Negara Malaysia (BNM), Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SSM) dan lain-lain pengawal selia yang berkaitan,” ujarnya.

Bercakap dalam majlis Makan Tengah Hari Bersama Media hari ini, Jeff berkata, Kumpulan Citadel berusaha untuk memperkukuhkan usaha pendigitilan kewangan bagi membantu perusahaan kecil dan sederhana (PKS) berkembang maju dalam suasana ekonomi yang mencabar.

“Produk dan perkhidmatan kami mempromosikan pembiayaan Islam mengikut pelaksanaan Saham Keutamaan Boleh Tebus dan Ubah Islam (iRCPS) terkini dengan CG Optima.

“Latihan mengumpul dana ini akan digunakan untuk mengembangkan lagi perniagaan gerbang e-pembayaran mereka ke negara jiran lain di rantau Asia,” katanya.

Sebagai rekod, Kumpulan Citadel yang ditubuhkan pada 2019 menumpukan kepada perkhidmatan kewangan sebagai aktiviti perniagaan utama. – MalaysiaGazette