Sanusi rasuah
Anthony Loke

SEREMBAN – Jenazah Alahyarham Datuk Seri Salahuddin Ayub akan dibawa menaiki penerbangan khas sebelum disemadikan di kediaman keluarganya di Pontian, Johor pagi esok.

Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook berkata, beliau mengatur Penerbangan Malaysia bagi membawa jenazah Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) itu dari Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah.

“Saya menerima khabar duka ini kira-kira sejam yang lalu dan telah aturkan untuk penerbangan khas membawa jenazah dari Alor Setar ke Johor Bahru.

“Pesawat MAS akan berlepas dari KLIA kira-kira pukul 11 malam ini sebellum dijangka tiba di Alor Setar pada jam 1 pagi.

“Pesawat seterusnya akan terus bergerak ke Johor Bahru,” katanya ketika berucap pada Majlis Pengenalan Calon Pakatan Harapan (PH) Negeri Sembilan di Sikamat, di sini malam ini.

Anthony yang juga Setiausaha Agong DAP turut menyifatkan allahyarham sebagai seorang pemimpin PH yang amat disayangi dan mempunyai prinsip perjuangan yang disegani.

“Beliau seorang pejuang dan pemimpin PH yang sangat disanjungi dan disayangi atas prinsip perjuangan yang tak pernah belot atau tinggalkan rakan dalam parti.

“Beliau sudah melaksanakan tugas dengan cukup baik selain banyak inisiatif dilakukan bagi membantu rakyat,” katanya. – MalaysiaGazette