Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir pada Ceramah Jelajah Perpaduan Madani Grand Finale sempena Pilihan Raya Negeri Ke-15 (PRN15) Kedah ketika di Taman Ria, Sungai Petani. Foto MOHD ADZLAN, 11 OGOS 2023.

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengucapkan terima kasih kepada semua pengundi yang melaksanakan tanggungjawab mereka pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri semalam.

Menerusi hantaran di Facebook rasmi beliau, Anwar yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) menyatakan akan terus mengenang sokongan yang diberikan kepada Kerajaan Perpaduan.

“Terima kasih kepada semua pengundi di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kelantan, Terengganu dan Kedah. Saya hargai dan saya tidak lupa dukungan kalian,” katanya dalam hantaran itu.

Keputusan PRN enam negeri menyaksikan Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang dimenangi PH dan Barisan Nasional yang membentuk kerjasama sebagai Kerajaan Perpaduan.

Kelantan, Kedah dan Terengganu pula di bawah pentadbiran Perikatan Nasional (PN).- BERNAMA

4 Komen

  1. Ianya referundum yang sangat jelas dari rakyat yang tak mahukan PMX sebagai PM mereka.

    Ramai yang cadang agar UMNO segera keluar dari kerajaan minoriti sekarang.

    • Referendum kepala hotak ko…ingat rakyat Malaysia ni pengundi PAS je ker? bodoh betul walaun ni

  2. ANWAR IBRAHIM TIGA EMPAT hari seminggu melabon di KEDAH untuk bekerja masuk pejabat entah bila…. ZAHID HAMIDI pula mengekor jer dimana ANWAR berada… kan dah dapat… ambil ubat… jika BIJAK dia boleh berfikir jika BANGANG suruh Rafizi Ramli, Lokman Adam, PUDIN, Isham Jahil, Puad dan Ahmad Maslan Pantun beri pandangan…. lain lah jika SEMUA ITU tidak TAHU BAHASA….

  3. saya ulang saya ulang PAKATAN HANCING akan sapu BERSIH SEMUA NEGERI….eeee 6-0 Umnongok akan pulun KEDAH…sanusi pasti tersembam….ITULAH CORETAN dari ANWAR MUNAFIK dan sekutunya menyambut harijadi di kedah yang di IRIHATI sangat..

    akhirnya 3 muka ANWAR ZAHID MAT SABU tersembam di sidang media…KALAH dalam MENANG

Comments are closed.