puad terengganu dalang meroyan fatwa haram
Mohd Puad Zarkashi

KUALA LUMPUR – Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin dikatakan terikut-ikut budaya Pas apabila mengeluarkan ‘fatwa’ haram mengundi calon Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Pulai, Suhaizan Kayat.

Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi secara sinis berkata, Muhyiddin sudah ada kelayakan menghukum.

“Justeru, jangan tutup mata sebelah bila menantu dituduh lari.

“Jangan buat ‘fatwa selektif’. Menantu lari halal pula,” katanya dalam hantaran Facebook, hari ini.

Semalam, tular dalam media sosial rakaman video yang menunjukkan Muhyiddin mengeluarkan ‘fatwa’ haram untuk memberi undi kepada calon PH pada PRK Parlimen Pulai.

Pada masa yang sama, Mohd Puad meminta Muhyiddin yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menjawab sama ada menantunya, Datuk Seri Muhammad Adlan Berhan melarikan diri atau berhijrah.

“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) suruh dia serah diri. Maknanya dia lari. Kalau lari, hukumnya haram atau halal?,” soalnya.

Pada 7 Ogos lalu, SPRM dalam satu kenyataan memberitahu, pihaknya sedang mengesan Muhammad Adlan, 48, dan peguam, Mansoor Saat, 69, bagi membantu siasatan isu rasuah dan penyelewengan berhubung projek berkaitan pendaftaran, pengambilan serta penyimpanan biometrik pekerja asing di sebuah kementerian. – MalaysiaGazette

2 Komen

  1. Jom semua Bangsa Johor yang bijaksana sama2 tolak parti atau sekutu mereka yang terang2an telah menolak perlembagaan negara.

    Jadikan negara sebuah tempat yang aman damai untuk anak cucu legasi akan datang.

    Luaskan kuasamu dengan mengundi PN Best Bersih! Peace.

  2. ia telah dijangkan awal sejak zahid munafik menjuburi anwar utk jawatan TPM. hajat zahid sejak TSMY jadi pm…supaya kesnya dilepaskan….tapi tsmy berprinsip .zahid dan anwar merancang yg tersurat dgn MENYALAK GAGAL GAGAL GAGAL dan TIADA KEABSHAN TSMY…..JADI RAKYAT pun TIDAK TERPERANJAT atau gembira dengan keputusan….peliknya AG tidak pula tergesa2 ingin buat RAYUAN SEMAKAN SEMULA…berbanding kes BEBAS TSMY yang diFITNAHH ANWAR MUNAFIK sekutunya TSMY menyakau RM600bilion….bila HILANG TELOR KEMALUAN ubah pada rm250juta

    FUAD….bila ANWAR dalam videonya PRU15…BILA MASA saya ulang saya ulang AKAN BERKERJASAMA dengan umno bn yang terlibat RASUAH PENYAKAU…OOI YAHO PI YAHO’
    ZAHID pula NO ANWAR NO DAPIGS…..INI FATWA atau PUTAR BELIT}}}????? FUAD

    yakinlah GOLONGAN MUNAFIK dan PEMFITNAHH akan terima BALASAN ALLAH dunia akhirat

Comments are closed.