Home Utama Mayat bayi perempuan ditemui dalam tong sampah

Mayat bayi perempuan ditemui dalam tong sampah

GEORGE TOWN – Mayat bayi perempuan cukup sifat dan masih bertali pusat ditemui dalam tong sampah Flat Blok 4E, Farlim, di sini, hari ini.

Mayat bayi tersebut ditemui sekumpulan pekerja lori sampah ketika mengangkat tong sampah untuk dimasukkan ke dalam lori tersebut kira-kira jam 10 pagi tadi.

Menurut pemandu lori sampah, Izan Fairuz Muhammat, 40, mereka dikejutkan dengan penemuan mayat bayi itu ketika sedang mengangkat tong sampah ketiga di blok berkenaan.

Pekerja lori sampah menemui mayat bayi itu dalam keadaan bogel dalam tong sampah flat 16 tingkat itu.

“Mayat bayi cukup sifat itu berada dalam keadaan bogel ketika kami temui dan dipercayai ia berada di bahagian bawah tong susulan bila kita tuang sampah ke dalam lori selalunya sampah bahagian bawah akan berada di atas.

“Memang terkejut bila lihat mayat bayi dalam keadaan kembung selain dipenuhi lalat serta sampah sarap.

“Malah, saya juga tak sangka akan berdepan situasi sebegini susulan sampah di kawasan itu akan dipungut hari-hari dan kali terakhir kami datang sini semalam jam 11 pagi.

“Susulan penemuan mayat bayi itu, saya maklumkan kepada penyelia sebelum dia menelefon pihak polis untuk tindakan lanjut,” katanya kepada MalaysiaGazette ketika ditemui di lokasi kejadian.

Pihak polis dan forensik sedang menjalankan siasatan di lokasi kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Soffian Santong ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat perempuan terbabit.

“Mayat bayi dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk proses bedah siasat dan siasatan berhubung kejadian masih dijalankan,” katanya. – MalaysiaGazette