KUALA LUMPUR – Seorang cedera apabila kereta yang dipandu terbabas di Plaza Tol Kajang, Lebuhraya Utara Selatan, awal pagi ini.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mokhtar berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 5.07 pagi

“Pemerhatian di lokasi mendapati kemalangan melibatkan sebuah sebuah kereta jenis BMW yang dipercayai hilang kawalan dan terbabas.

“Pemeriksaan di dalam kenderaan itu  tiga orang mangsa termasuk seorang penumpang wanita berada dalam kenderaan tersebut,” katanya dalam kenyataan.

Seorang cedera di kaki manakala dua lagi tercampak dalam kemalangan membabitkan kenderaan BMW di kawasan Tol Kajang Lebuhraya Utara Selatan awal pagi tadi.

Menurut Ahmad Mukhlis. akibat nahas itu, pemandu kereta itu tersepit ditempat duduk pemandu manakala penumpang tercampak dari kenderaan tersebut.

“Pemandu yang tersepit dan tercedera di kaki berjaya dikeluarkan oleh pihak Bomba dalam masa empat minit dengan menggunakan peralatan khas.

“Kesemua mangsa kemudian telah diserahkan kepada pihak Kementerian Kesihatan untuk tindakan selanjutnya,” ujarnya. -MalaysiaGazette