Gambar hiasan

GUA MUSANG – Mayat seorang lelaki warga Indonesia ditemukan dalam keadaan tidak sempurna dipercayai dibaham harimau di dalam kawasan kebun getah di Kuala Wok, Pos Pasik, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Gua Musang Supt Sik Choon Foo berkata, pihaknya menerima laporan mengenai penemuan cebisan anggota badan manusia di kebun itu kira-kira 9.30 pagi.

Sik berkata, susulan itu, satu gerakan operasi mencari dan menyelamat (SAR) ke atas mangsa telah dilancarkan melibatkan anggota polis, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Gua Musang dan penduduk setempat.

“Hasil operasi menemukan cebisan kaki di kawasan cerun lebih kurang 500 meter dari lokasi anggota SAR tiba. Cebisan badan serta sebahagian kaki ditemukan di lokasi kedua kira-kira 300 meter dari kawasan penemuan pertama,” katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.

Menurut Sik, pasukan SAR berjaya membawa keluar cebisan mayat mangsa pada 4.40 petang sebelum tiba di Jabatan Forensik Hospital Gua Musang pada 5.50 petang bagi proses bedah siasat.

“Pihak Perhilitan akan meneruskan pemasangan kamera dan perangkap harimau dalam usaha mengesan haiwan liar tersebut.

“Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya. – BERNAMA