ISG
Gambar hiasan Lapangan Terbang Antarbangsa Sabiha Gokcen, Istanbul, Turki

ANKARA – Lapangan Terbang Istanbul telah dipilih sebagai “Lapangan Terbang Terbaik Dunia” oleh pembaca majalah pengembaraan Amerika Syarikat terkemuka, Global Traveler.

Hab udara mega itu juga telah dipilih sebagai “Lapangan Terbang Terbaik Eropah,” sekali gus mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai peneraju dalam penerbangan global.

Global Traveler dalam satu kenyataan berkata, Lapangan Terbang iGA Istanbul menerima anugerah kerana menjadi “Lapangan Terbang dengan Makanan dan Minuman Terbaik”, “Pengalaman Membeli-belah Lapangan Terbang Terbaik” dan “Lapangan Terbang Menawarkan Pengalaman Membeli-belah Bebas Cukai Terbaik di Eropah.”

Kira-kira 500,000 pembaca bulanan majalah itu mengundi perkhidmatan berkaitan perjalanan yang mereka terima, destinasi dan hotel yang telah mereka lawati, syarikat penerbangan yang pernah mereka naiki, dan pelayaran perjalanan berdasarkan pengalaman sebenar mereka.

Menurut penyelidikan, purata pembaca mengambil 18 penerbangan domestik setahun, dengan 96% kerap melakukan perjalanan ke luar negara dan lebih daripada 80% daripada mereka menginap di hotel 4 dan 5 bintang selama lebih daripada 80 hari setahun secara purata.

“Mendapat pengiktirafan oleh pembaca terkemuka pengembara elit Global Traveller bukan hanya satu tetapi lima kategori adalah pencapaian yang dipandang tinggi dalam industri. Ia adalah bukti dedikasi, kerja keras dan kecemerlangan yang ditunjukkan oleh setiap kakitangan kami,” kata Pengarah Komunikasi Lapangan Terbang Istanbul, Gokhan Sengul.

Tahun ini, pada “Anugerah Gaya Hidup Santai” yang ke-11 dihoskan oleh Pengembara Global, Lapangan Terbang iGA Istanbul telah dipilih sebagai “Lapangan Terbang Pemindahan Terbaik” untuk kali kedua, dan untuk “Anugerah Di Mana-mana,” ia sekali lagi dinamakan “Lapangan Terbang Tntarabangsa Mesra- Keluarga Terbaik”. – Agensi