Konsortium Inbound Tourism Alliance menganjurkan pertemuan penjual pakej pelancongan Malaysia kepada 40 pembeli yang merupakan ejen pelancongan dari negara Timur Tengah.

KUALA LUMPUR – Konsortium Inbound Tourism Alliance mengadakan pertemuan antara Malaysia dan negara ASEAN di sini baru-baru ini.

Menurut satu kenyataan, antara negara Asia yang mengambil bahagian selain Malaysia termasuk Brunei, Indonesia dan Singapura.

Selain itu, Konsortium Inbound Tourism Alliance menganjurkan pertemuan penjual pakej pelancongan Malaysia kepada 40 pembeli yang merupakan ejen pelancongan dari negara Timur Tengah seperti Tunisia, Oman, Bahrain, Kuwait, Dubai, Iran, Arab Saudi, Oman, Qatar, Turki, Lebanon, Rusia dan India.

Dr Yasmin (tengah) bersama ejen-ejen pelancongan negara ASEAN dan Arab di Kuala Lumpur baru-baru ini.Baru-baru ini, acara Global Inbound Tourism Networking dirasmikan oleh Pengerusi Konsortium Inbound Tourism Alliance, Uzaidi Udanis.

Pengerusi Pelancongan Malaysia yang baharu, Datuk Dr Yasmin Mahmood menjadi tetamu kehormat pada majlis maian malam yang sama.

Seramai 43 ejen dari Malaysia termasuk negara Asian yang mengambil bahagian

Makan Malam Rangkaian bertujuan untuk mengumpulkan tetamu terhormat termasuk ejen pelancongan Timur Tengah dan Malaysia.

Acara itu berfungsi sebagai platform untuk memupuk hubungan yang bermakna, menggalakkan kerjasama dan mempromosikan peluang pelancongan bertenaga yang ditawarkan oleh Malaysia.

Objektif majlis berkenaan penting bagi Malaysia untuk mempamerkan tawaran uniknya dan mengukuhkan hubungan dengan ejen pelancongan dari rantau ini.

Makan Malam Rangkaian itu merupakan peluang unik di mana 40 ejen pelancongan Timur Tengah telah diterbangkan khusus untuk
bertemu dan bekerjasama dengan 43 pemain Pelancongan Malaysia. – MalaysiaGazette