Gambar hiasan

KUALA LUMPUR – Honda Malaysia menyasarkan untuk mencapai sasaran jualan sebanyak 95,000 unit kenderaan dengan 12.8 peratus bahagian pasaran untuk tahun ini, sejajar dengan hala tuju perniagaan pada 2024, didorong oleh prospek positif.

Dalam kenyataan hari ini katanya syarikat bersedia untuk terus memanfaatkan landskap automotif yang berkembang dan menggerakkan momentum perniagaan menerusi pelancaran dua model baharu.

Menurut Honda Malaysia, ia berhasrat untuk terus mengutamakan teknologi e:HEV di pasaran pada 2024, menyediakan pelbagai pilihan menarik bagi memenuhi permintaan pelanggan yang meningkat dan mengisi keperluan mereka yang mencari kereta yang mengintegrasikan kecekapan bahan api dengan tahap keseronokan baharu dalam pemanduan.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Hironobu Yoshimura berkata, teknologi e:HEV Honda telah menjadi antara teknologi paling praktikal dan relevan, dengan popularitinya dibuktikan dengan sumbangan 28 peratus kepada jualan hibrid keseluruhan pada 2023 di Malaysia, yang mendorong pertumbuhan kenderaan elektrifikasi  (xEV) di negara ini.

Pada masa hadapan, beliau berkata, syarikat akan menawarkan pelbagai aktiviti perniagaan untuk meningkatkan momentum jualan, termasuk meningkatkan aktiviti cari gali, meluaskan kempen jualan usaha sama dan mempromosikan manfaat pelan Insurans automotif komprehensifnya – Honda Insurance Plus (HiP).

“Selain itu, Honda Malaysia akan terus menekankan aplikasi HondaTouch yang memberikan kemudahan tambahan kepada pelanggan untuk mengakses maklumat perkhidmatan kenderaan, bantuan kenderaan dan kemas kini hanya di hujung jari,” katanya.

Honda Malaysia berkata syarikat itu juga meluaskan rangkaian kereta terpakai yang diperakui Honda kepada 32 hab jualan di seluruh negara bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat di pasaran kereta terpakai.

“Pengembangan ini menyediakan pelanggan platform yang boleh diakses dan dipercayai untuk membeli kereta Honda yang disahkan, pramilik atau menukar kereta sedia ada mereka,” katanya sambil memaklumkan Honda Malaysia yakin untuk mencapai sasaran jualan pada tahun ini. – BERNAMA