Razali Idris

KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Razali Idris menyeru agar umat Islam memboikot segala majlis yang dihadiri Menteri Pendidikan, Fadhlina Sidek.

Jelasnya, tindakan tersebut perlu dibuat sehingga Ahli Parlimen Nibong Tebal itu memohon maaf atas dakwaan kenyataannya mengenai ‘kafir’.

“Kalau inilah tutur kata YB Fadhlina!! Maka saya seru Umat Islam boikot setiap majlis yang di hadiri oleh Menteri KPM Madani sehingga beliau memohon maaf dan tarik balik kenyataan serta taubat nasyuha!,” katanya.

Razali berkata demikian mengulas kenyataan Fadhlina yang disunting mengenai ‘perkataan kafir pun saya haramkan di rumah, saya tak ajar anak saya sebut kafir’.

Ia menyebabkan Menteri Pendidikan menerima pelbagai reaksi negatif daripada netizen.

Semalam, Fadhlina membuat membuat laporan polis terhadap dua individu berhubung fitnah yang dilemparkan ke atas beliau.

Menteri itu dilaporkan menerima ugutan daripada warga maya susulan dakwaan beliau mengharamkan anak-anak menggunakan perkataan kafir di rumah.

Ia ekoran perkongsian video dan poster yang diedit itu menjadi bualan ramai sejak ia disebarkan di media sosial sejak Jumaat, selain menerima ancaman keselamatan.

Hantaran yang tular itu menuduh Fadhlina menyebut ‘perkataan kafir pun saya haramkan di rumah’. – MalaysiaGazette