Warga emas yang terjatuh dari rumahnya di tingkat 16 Kondominium di Damansara Damai hari ini berjaya diselamatkan tanpa kecederaan serius.-Ihsan Bomba Selangor

KUALA LUMPUR – Seorang wanita warga emas yang terjatuh dari tingkat 16 ke tingkat 15 di sebuah kondominium di Damansara Damai, Petaling Jaya, Selangor berjaya diselamatkan oleh anggota bomba.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar berkata, bilik gerakan operasi bencana negeri menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian pada jam 9.58 pagi tadi.

“Bertindak atas panggilan itu, seramai 13 anggota bersama tiga jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sungai Buloh telah bergegas ke lokasi kejadian itu.

“Pemeriksaan di kondominium itu mendapati mangsa wanita warga tempatan telah terjatuh dari rumahnya yang terletak di tingkat 16 ke tingkat 15.

“Bagaimanapun, mangsa tidak mengalami kecederaan dan berada dalam keadaan stabil,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Tambah beliau, warga emas itu yang dilihat kepenatan ditemui di koridor tingkat 15 kondominium itu dan berjaya diselamatkan serta dibawa turun tanpa masalah. – MalaysiaGazette