Operasi Mencari dan Menyelamat (SAR) dua pelajar dengan kerjasama pelbagai agensi seperti anggota polis, bomba, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR – Mayat dua pelajar Tingkatan Satu yang dipercayai lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika menyeberang longkang dalam kejadian berhampiran sebuah sekolah menengah di Taman Yarl dekat Jalan Klang Lama, di sini, Isnin lalu, ditemui hari ini.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur, Khirudin Drahman berkata mayat kedua-dua mangsa, Muhammad Shafiq Akmal Amran dan Rafiuddin Fakhrullah Ridzuan, masing-masing berumur 13 tahun, ditemui pada jam 7.40 dan 8.03 pagi ini.

“Kedua-dua mangsa telah dijumpai di kawasan lombong Kampung Muhibah, jarak antara satu sama lain adalah kira-kira 40 meter,” katanya kepada pemberita, di sini.

Beliau berkata Operasi Mencari dan Menyelamat (SAR) dua pelajar itu disambung semula jam 7 pagi ini dengan kerjasama pelbagai agensi seperti anggota polis, bomba, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Beliau berkata mayat kedua-dua mangsa di bawa ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) untuk dibedah siasat.

Tinjuan Bernama mendapati kedua-dua mayat dibawa ke permukaan menggunakan kayak oleh anggota bomba dan media tidak dibenarkan berada di lokasi kejadian. Jarak antara longkang tempat mangsa dihanyutkan dan lombong mayat mangsa ditemui adalah sekitar satu kilometer.

Dalam kejadian 3 petang itu, Muhammad Shafiq Akmal dan Rafiuddin Fakhrullah Ridzuan, dilaporkan hilang selepas terjatuh ke dalam longkang tersebut sebelum dihanyutkan arus deras.

— BERNAMA