Menurut Lim Guan Eng, senarai calon DAP adalah muktamad sama seperti diumumkan parti itu minggu lalu sekali gus menafikan beliau akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah untuk berdepan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow.
Menurut Lim Guang Eng, senarai calon DAP adalah muktamad sama seperti diumumkan parti itu minggu lalu sekali gus menafikan beliau akan bertukar ke kerusi Tanjung Bungah untuk berdepan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow.

KUALA LUMPUR – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilaporkan akan membuat satu pengumuman penting pada majlis sambutan 10 tahun pentadbirannya pada malam ini.

Memetik laporan Sinar Harian Online, ia berkisar tentang perkembangan politik di negeri itu DAP buat penggaloleh  kedua sejak 2008.

“Pihak kerajaan negeri akan menganjurkan sambutan 10 tahun kerajaan Pakatan Harapan di Pulau Pinang pada 11 Mac (hari ini) di Padang Kota Lama.

“Tentunya pengumuman penting akan dibuat kerajaan negeri pada malam tersebut (ini). Saya ingin buat satu pengumuman malam itu,” katanya.

Program yang dijadualkan bermula jam 8 malam itu turut menjemput Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad; Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yassin; Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu dan pemimpin kerajaan Pulau Pinang. – MalaysiaGazette