Fadillah Yusof

KUALA LUMPUR – Ahli-ahli politik baik dari pihak kerajaan mahupun pembangkang perlu bekerjasama untuk menambahbaik ekonomi negara.

Mereka tidak sepatutnya hanya berbicara mengenai isu yang akan memecahbelah perpaduan rakyat di negara ini.

“Setiap rakyat Malaysia mempunyai peranan penting terhadap negara ini dan masa depannya. Dengarilah suara dan kehendak rakyat. Kerajaan pada hari ini seperti tidak berbicara dengan rakyat. Hentikanlah dan tinggalkanlah polemik masing-masing dengan segera,” kata Ketua Whip Gabungan Parti Sarawak, Fadillah Yusof.

Menurutnya, jika ahli-ahli politik benar-benar ikhlas dan mementingkan negara mereka perlu berfikir dan bertindaklah untuk kebaikan negara kita.

“Rakyat letih dan bosan dengan ketidaktentuan yang ditunjukkan oleh mereka yang sepatutnya memimpin dan memerintah negara, baik di pihak kerajaan mahupun pembangkang.

“Rakyat melihat ahli politik bagaikan lesu dan ketinggalan dengan kedua-dua belah pihak hanya mementingkan survival untuk terus kekal relevan. Akibatnya rakyat dan keluhan mereka menjadi semakin diabaikan,” ujarnya.

Menurutnya, hampir separuh daripada rakyat Malaysia adalah mereka yang berusia 25 tahun ke bawah dan ini merupakan satu perkara yang harus diberi perhatian sewajarnya.

“Anak muda Malaysia yang penuh dengan impian dan harapan sekarang berasa kecewa dan berada dalam dilema akibat keadaan ekonomi yang tidak menentu dan kurangnya peluang pekerjaan.

“Rakyat melihat kerajaan sekarang tidak bekerja untuk perubahan tetapi untuk mengekalkan status quo,” ujarnya.

Fadillah menyeru semua ahli politik supaya berhenti berfantasi dan sebaliknya fokus kepada bekerja untuk membawa negara ke arah kemajuan.

“Generasi akan datang akan menilai kita jika kita tidak bekerjasama untuk memberikan yang terbaik untuk negara tercinta ini,” katanya lagi.- MalaysiaGazette