Kumpulan Puteh bersama trofil dan replika selepas dinobatkan juara pada Maharaja Lawak Mega 2019 di Shah Alam Royale Theatre, Selangor. foto SYAFIQ AMBAK, 10 JANUARI 2020

KUALA LUMPUR – Kumpulam Puteh dinobatkan sebagai juara program Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM2019) malam tadi sekali gus membawa pulang hadiah wang tunai RM500,000 berserta trofi.

Puteh menampilkan persembahan mantap pada pusingan pertama bertemakan Bebas dengan memperolehi ‘5 HA’ daripada Najip Ali.

Kumpulan dianggotai Ali, Mamak dan Man itu turut mendapat ‘5 HA’ daripada Lisa Surihani di pusingan kedua dengan persembahan menghiburkan dan mesej berkesan ke hati penonton.

Penonton di Royal Teater Shah Alam turut mengalirkan air mata apabila Ali memberitahu persembahan mereka sepanjang berada di pentas MLM 2019, didedikasikan istimewa buat Allahyarham Sharifah Nur Ainul Mardhiah.

Puteh turut menerima Oppo Punchline Machine, sebagai peserta yang mendapat markah tertinggi daripada pihak juri.

Sementara itu tempat kedua menjadi milik kumpulan trio adik beradik, Zero yang membawa pulang wang tunai RM250,000.

Tempat ketiga menjadi milik kumpulan Bocey yang memenangi hadiah wang tunai RM150,000.

Dua lagi finalis J-born dan Rare akur di tempat keempat dan kelima dengan masing-masing menerima wang tunai RM50,000 dan RM15,000.

Kelima lima finalis turut membawa pulang trofi.

MLM 2019 berlangsung selama 12 minggu di Royal Teater, Shah Alam dengan Datuk AC Mizal selaku pengacara dan Datuk Jamal Abdillah, Inul, Najip Ali serta Lisa Surihani sebagai juri tetap. – MalaysiaGazette