TERKINI : Dong Jia Zong Setuju Untuk Tak Menentang Jawi- Mujahid

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof bercakap pada sidang media selepas menerima kunjungan wakil Dong Zong mengenai isu tulisan jawi dalam pembelajaran di SJKC di Kompleks Islam Putrajaya.

5 Komen

  1. Aku rakyat biasa ni dah pening kepala la tok menteri ugama. Dulu masa dorang tengah sebuk sampai buat demo konon nya menentang pembelajaran jawi ke khat ke apa tah. Patut bagi tau la terang2 masa tu. Ni sampai menteri pelajaran pun dah kena paksa letak jawatan baru la nak kata tak menentang. Bagitau lah terang2 dulu dorang buat demo utk tujuan apa. Tak da la rakyat mcm aku ni dok terfikir ye ke tak ni. Hadoiii…

  2. Kita tetap nak sekolah vernakular di tutup, Hanya Sekolah Kebangsaan di mana ada mata pelajaran B.Mandarin dan Tamil untuk kaum Cina dan India. Tak perlu ada sekolah Jenis Cina atau Jenis Tamil lagi. Demi menjaga perpaduan kaum di masa depan.

    • kami rakyat Tanah Melayu bangsa Melayu yang waras tidak lebral tetap mahukan sekolah vanecular ke sjkc/sjkt ditutup. dan DJZ diharamkan dalam Tanah MelYu dan Malaysia. kepada bangsa pengotor cina dan keling wajib faham ini bukan negara kamu.

  3. kami rakyat Tanah Melayu bangsa Melayu yang waras tidak lebral tetap mahukan sekolah vanecular ke sjkc/sjkt ditutup. dan DJZ diharamkan dalam Tanah MelYu dan Malaysia. kepada bangsa pengotor cina dan keling wajib faham ini bukan negara kamu.

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.