Sawarak state election government assembly Abang Johari Tun Openg.
Abang Johari Tun Openg

PUTRAJAYA – Beberapa pemimpin Gabungan Parti Sarawak (GPS) mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Interim, Tun Dr Mahathir Mohamad di Perdana Putra, hari ini.

Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Abang Johari Abang Openg mengetuai rombongan pemimpin Sarawak bertemu Dr Mahathir.

Menurut di belakang tiga biji kereta yang rata-rata adalah pemimpin GPS.

Kesemua mereka dilihat memasuki Perdana Putra jam 3.45 petang.

Selain GPS, antara pemimpin yang sudah bertemu Dr Mahathir adalah Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi; Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Turut dilihat meninggalkan Perdana Putra adalah Timbalan Presiden PKR yang dipecat, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Untuk rekod, pemimpin yang masih belum mengadakan pertemuan dengan Dr Mahathir adalah pemimpin Parti Warisan Sabah. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Kalau semua YBs ini sebulat suara menyokong Madey,
    jadi keajaan baru tidak akan ada pembangkan. Madey sudah ada 2/3 undi di Parliament dan dia sanggup mengubah atau membatalkan apa2 undang yang tak sesuai. Lain kata, ini juga jadi bahaya jika kuasa ini disalah gunakan. YBs harus berwaspada dan janganvsokong buta demi kepentingan diri. Rakyat harus diperpentingkan.

Comments are closed.