Mujahid Yusof

KUALA LUMPUR – Pelantikan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah disifatkan tidak wajar ketika negara kini sedang dilanda krisis penularan wabak Covid-19.

Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa yang mengkritik pelantikan tersebut menambah, lagipun Timur Tengah bukan keutamaan dasar luar negara.

Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) itu turut  mendakwa pelantikan politik itu adalah habuan selepas penubuhan kerajaan terbaru hasil kerjasama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), UMNO dan Pas, selain beberapa parti lain lagi.

“Tahniah! setelah penat ‘menebuk atap’ dapatlah habuan jadi Duta Khas taraf Menteri.

“PM-8 tidak habis lagi bagi ‘ghanimah’ pada saat negara dilanda krisis terburuk Covid.

“Timur Tengah bukan keutamaan dasar luar negara pun! Cukup yang sedia ada untuk tampung dasar kita di Timur Tengah,” katanya di Twitter.

Semalam Pejabat Perdana Menteri (PMO) mengumumkan pelantikan Hadi Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah.

Untuk rekod, Abdul Hadi pernah menyandang jawatan Naib Presiden Kesatuan Ulama Muslimin Sedunia, juga tersenarai sebagai antara 500 muslim berpengaruh di dunia bagi kategori Pendakwah dan Pembimbing Rohani oleh The Royal Islamic Strategic Studies yang berpusat di Jordan pada 2016. – MalaysiaGazette

23 Komen

  1. TGHH walaupun sebelum ini tidak menyertai Kerajaan telah pun buat kerja atas tiket jesatuan ulamak Sedunia. Kentut TGHH jauh lebih baik dari Fiqiran sebahagian bekas menteri Agama yg dilantik oleh mereka2 yg buksn ahlinya.

  2. diam n sabar aje lah tuan guru ,biarkan anjing2 Dapigs n the gang, menyalak bukit n meroyan .

  3. Relaks la kakanda. Biar la ayahanda buat kerja dia ya kakanda. Kakanda dah boleh lena malam tak?

  4. Teringat kata ussatad nasrudin tantawi rakan seperjuangan hadi.
    YB yg lompat parti haram gajinya.

    Begitu juga Tuan Guru Nik Aziz.
    Lompat parti yg menyebabkan kerajaan sah yg dipilih melalui demokrasi adalah perkara yg kufur.
    Dan rakyat patut membencinya.

    Hadi mahu pakai yg mana?

    Ulama @ nafsu?

  5. Tanyalah kat Atok. Ramai sungguh dr UMNO lomlat ke PLBM? Knp masa tu kamu x tanya? Knp masa tu xnak pakai pendapat Tuan2 Guru? Skrg baru nak pakai? Tu menipu namanya. Tu pasal la PH kiok. Mati x sampai setengah penggal. Jgn lupa juga tanya, knp Atok resign? Lemah betul kerajaan PH. Mmg selayaknya runtuh. Berkuburlah selamanya.

  6. Anjing dap dah myalak dah.. Mulut busut.. Seindah dn sbusuk mukutarif mukut busuk.. Anjing2 dap dn pan sudah myalak… Mnusia mcn ni hrus mmpus dlm kekufuran bersama kafir2 harbi dap.

  7. Berani bg pendapat, kena berani lah kena sound kan.. jgn bila kecik hati nak saman menyaman..

  8. Sudah2 la mujahid, x payah la nak berhasad dengki lg. Cukup2 la, ape nk d kejarkan lg d dunia ini. Dia nk tebuk attap ke, dia nak korek lubang ke, nk masuk ikut pintu depan ke blakang ke,, biar la. Awk tu pun bukan ade hati molek, entah2 lebih busuk Dr ikan baja.

  9. TGHH melompat ke parti mn sedara ariff abdul muluk?..masih xpaham lg mcm mn kerajaan skrg terbentuk? or buat2 xphm?..si mujahid ni sbenarnya kaki lompat..ko xigt ker?

  10. Atap apa yg TGHH tebuk? Atap Kepala hotak hang Kata!? Hang dgn hang punya geng la yg tebuk atap jemaah Pas!! Org yg namanya mujahat ,Husam,kalid,n beberapa lagi geng munafik hang yg pecah belah kan jemaah Pas,, tpi dgn kesabaran tghh serta seluruh pengikut yg setia,, Alhamdulillah jemaah ini makin teguh dan kuat.. Hang apa tau!!? Dana hang punya parti pun mengharapkan parti kafir harbi support,, Kalau tak mana parti hang dpt duit utk jadi calon pru14 dulu…!!! Hang tukar aja la nama jdi mujahat,, sbb mcm dah sebati betui dgn hang punya perangai.. Jdi menteri agama aritu pun nampak betui kebodohan hang..!!!

  11. Ada lbh baik ko x payah bersuara la jahid…
    Tiada yang lain melainkan memperlihatkn keburukan dn keaiban diri dn hatibusuk ko itu saja…
    Dulu waktu sekejapan ko diberi status menteri agama..
    Telokop tggjwb ko yg spatutnya..bersekongkol dgn lge utk menelokop kan TH..dan umat melayu islam..dgn topengan/mask ‘rahmattulilaalamin’.
    Pi rah ckp langsung tak serupa bikin….

  12. Mujahid sejak rakyat sepak dia dari kerusi Menteri dah jadi Mujahat pulaakkk…Dah tunjuk perangai sebenarnya, dia ni memang tak layak jaga Agama Islam pun, jadi Menteri Hal Ehwal janda² gersang boleh laa…

  13. Mujahid ni mulutnya bau busuk dan bau longkang. Tak sedar diri jadi alat tunggangan DAP.

  14. Kesian… Meroyan bekas menteri pH terompah dApiG ni. Jasamu hebat tetap dikenang oleh rakyat Melayu islam. Dana pendeposit TH dijarah 19bilion, hibah 1.25%
    Tahniah.

  15. Anjing2 DAP nie mana reti tengok context, kalau PHaruupun dah hancurkan Malaysia dengan janji palsu dan perbuatan keji DAP yg hanya menguntungkan toke2 anak beranak dan melemahkan Pribumi, nanti anak cucu aku nak dok mana anjing. Kalau dah jadi macam singapreh dah tak guna. Orang Melayu keje dreba lori je. Baru barua2 DAP nie nak insaf

  16. Mmg lah bukan keutamaan dasar luar kerajaan DAP…dasar luar kerajaan DAP keutamaannya ialah China..tp Mujahid bebal ko sedar tak skrg kerajaan mana??? Yg pi lantik duta bertaraf menteri ke China tu kerajaan DAP! Sebab bg DAP keutamaan dasar luar dia China!!! Yg ke 2 kalau sebab Covic19 ni tak perlu lantik menteri-menteri; so tak payahlah lantik semua menteri..lantik PM dan Menteri Kesihatan jer ke utk jimat duit? Bodoh! Dan yg ke 3..duta2 yg ada skrg ni ikut negeri..mslnya duta ke Arab Saudi, Mesir dll. Tak ada duta ke Timur Tengah. Dan duta tu semua level pegawai kerajaan je..pegawai PTD bukannya menteri. Tak blh buat polisi pun. Level depa cuma laksanakan arahan menteri jer. Dan yg paling penting..duta PTD ni tak layak berunding dgn menteri2 negara luar..menteri meeting dgn menteri jer…ko ni mmg bodoh lah..

Comments are closed.