Old Trafford sedia tawarkan gaji lumayan mingguan 85,000 pound kepada Niguez untuk berhijrah ke Theatre of Dreams akhir musim ini.

LONDON – Manchester United bersedia menawarkan gaji lumayan mingguan £85,000 untuk Saul Niguez.

Kelab gergasi Liga Perdana Inggeris itu percaya tawaran lumayan melebihi gaji terkini yang diterima Niguez di Atletico Madrid, cukup meyakinkan bintang Sepanyol itu untuk menyertai Old Trafford akhir musim ini.

Manchester United dikatakan sudah lama mengintai pemain berusia 25 tahun itu tetapi Atletico Madrid menetapkan pelepasan Niguez sebanyak £135 juta berdasarkan kontrak.

Bagaimanapun United dikatakan akan berusaha mendapatkan khidmat pemain itu dengan menambah pakej gaji mingguan pemain itu antara £115,000 hingga £200,000, dakwa media  Britain.

Kelab Old Trafford dilaporkan hanya menyediakan dana £70 juta untuk membeli pemain itu.

Pengurus kelab Ole Gunnar Solskjaer menghantar pegawai untuk memantau perkembangan pemain itu sejak beliau membantu membelasah dan menyingkirkan Liverpool dari aksi Liga Juara-Juara Eropah awal Mac lalu.

Solskjaer percaya kebolehan yang dimiliki pemain itu menepati segala keperluan yang dikehendaki kelab untuk mengisi jentera pasukan agar dapat bangkit semula pada musim hadapan.

Niguez menandatangani kontrak agak lama dengan Atletico sehingga 2026 dan dia berjaya menjaringkan 4 gol dalam 37 penampilan bersama kelab itu musim ini.

Ia termasuk gol solo pada suku akhir Liga Juara-Juara Eropah yang kini digantung akibat koronavirus 2019. – MalaysiaGazette