NEW DELHI – Kementerian Dalam Negeri India telah menangguhkan pengeluaran visa kepada warga asing sehingga 3 Mei.

Penangguhan itu berikutan wabak Covid-19 yang melanda negara ini.

“Kementerian Dalam Negeri memutuskan untuk melanjutkan penangguhan semua visa yang ada yang diberikan kepada warga asing, kecuali kepada urusan diplomatik, rasmi, PBB/antarabangsa, kategori pekerjaan dan projek sehingga 3 Mei 2020” kata kementerian itu.

Selain itu, trafik penumpang dari 107 pintu masuk imigresen juga ditangguhkan sehingga 3 Mei.

Walau bagaimanapun, kementerian berkata, anak kapal, pelaut, pemandu, pembantu, tukang pembersih dan sebagainya harus menjalani pemeriksaan perubatan menyeluruh untuk Covid-19.

Sekatan perjalanan di seluruh negara diumumkan di India pada 25 Mac dan dilanjutkan pada minggu ini hingga 3 Mei berikutan peningkatan jumlah kes dan kematian akibat virus itu.

Angka kematian akibat Covid-19 di India naik kepada 480 dan jumlah positif koronavirus mencecah 14,378 kes. – MalaysiaGazette

1 Komen

  1. Ada yang saran supaya kerajaan UAE menghantar pulang kesemua buruh2 dari India dan menggantikan tempat mereka dengan buruh2 dari kalangan orang2 Rohingya dan Bangladesh.

    Ianya dapat membantu umat Islam!

    Diharap agar kerajaan atau mana2 NGO dapat membawa usul ini kepada kerajaan UAE dan juga kerajaan2 lain yang kaya raya di Timur Tengah!

Comments are closed.