Ismail Kamus

KUALA LUMPUR – Para pemimpin menghulurkan ucapan takziah terhadap pemergian pendakwah terkenal, Datuk Ismail Kamus ke rahmatullah awal pagi ini.

Allahyarham yang berusia 72 tahun meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur pukul 12.30 pagi tadi.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang antara yang mengucapkan takziah sebaik mendapat perkhabaran kematian Allahyarham.

“Rasa sedih menyelubungi suasana tengah malam ini di bulan Ramadhan al-Mubarak, tatkala mendapat perkhabaran pemergian Ustaz Dato’ Ismail Kamus ke rahmatullah.

“Saya mengucapkan takziah kepada keluarga dan anak murid almarhum, semoga sabar dan redha atas ujian ini,” katanya dalam ciapan di laman Twitter.

Turut mengucapkan takziah, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

“Salam takziah seluruh keluarga dan sahabat Allahyarham Tuan Guru Dato’ Ismail Kamus atas kembalinya ke Rahmatullah malam tadi. Saya, ahli keluarga serta warga Umno terkesan atas berita sedih ini. Berdoa agar roh Allahyarham ditempatkan dalam kalangan orang orang dimuliakanNYA,” katanya.

Para pemimpin lain yang turut memuatnaik ucapan takziah di media sosial adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Azmin Ali; Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas Menteri Kesihatan, Datuk Dr Dzulkefly Ahmad.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pukul 9 pagi ini di tanah perkuburan Sobirin AU4 Keramat.

Artikel berkaitan: Ustaz Ismail Kamus meninggal dunia

— MalaysiaGazette