A. Kadir Jasin

KUALA LUMPUR – Takut dan enggan bersemuka.

Itu sebab Tan Sri Muhyiddin Yassin melakukan pemecatan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad bersama empat lagi ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Itu dakwaan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu, Datuk A. Kadir Jasin di laman sosial Facebooknya merujuk kepada pemecatan atau pengguran ahli Mahathir hari ini.

Kadir yang juga merupakan bekas penasihat media kepada  Mahathir menulis, Muhyiddin sebenarnya hanya berani menggunakan perlembagaan parti dan pejabat Setiausaha Kerja Bersatu sahaja.

“Dalam bahasa mudah, tidak ada keberanian, kehormatan dan ketelusan. Muhyiddin dan kuncu-kuncunya tidak berani bersemuka dengan pemimpin dipecat ini dalam mesyuarat MPT atau Jawatankuasa Tatatertib maka surat pemecatan yang ditandatangani oleh kakitangan upahan itu besar kemungkinan tidak sah.

“Dengan memecat Tun Mahathir dari Bersatu, Muhyiddin menjadi copycat kepada Datuk Seri Najib Tun Razak. Apa yang Muhyiddin lakukan ke atas Tun Mahathir sama seperti apa yang Najib lakukan terhadap dirinya dulu,” tulisnya.

Jelasnya, tidak ada perbezaan antara Najib dan Muhyiddin dalam isu pemecatan itu.

Dakwa Kadir lagi, beliau tidak menolak kemungkinan pemecatan ini berlaku kerana ‘sembang media sosial’ yang mengatakan Mahathir mempunyai sokongan hampir 130 Ahli Dewan Rakyat bagi mencabar kerajaan Perikatan Nasional.- MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:

 

Tun M, Mukhriz dipecat daripada Bersatu

8 Komen

  1. Abdul Kadir Jasin. Pengkhianat Melayu.
    Penderhaka Agong.
    Titah Sultan dengan jelas menyatakan perkenannya terhadap kepimpinan Tan Sri Muhyuddin Yassin.
    Ini adalah utk menyelesaikan kemelut kepimpinan yang ada tika dan saat ini.

    Yang bodoh adalah mereka yang tidak sedar yg mereka tidak pandai memerintah dan tiada sifat kepimpinan langsung.
    Maszlee Malik dengan hantu stokinnya.
    Sayyid Saddiq dgn perempuan simpanannya.
    Tun M dengan keangkuhannya.
    Sudahlah Abdul Kadir Jasin. Kau tu pengkhianat bangsa.

  2. Dah dasar nya penjilat. Sokong nya bulan main sebab takut tak dapat keseronokan menjilat lagi. Nanti bila nuar jadi PM boleh lah jilat nuar pulak.

  3. kadiaq boleh ckp apa2 saja….sebab dia orh atok….sepatutnya dia ni pun kena pecat jd org yg keenam dpt surat dipecat….

  4. Kat tempat aku ada gak org nama kadir ni.. dlm senyap memecah belah ummah, dah ada grup marhaban masjid dia wat grup dia sendiri … terbaik tahun ni di haram kn.

  5. Lrbih baik diam dri bekata2yg biat org benci dan meluat tp jenis kau org ni tak tau bahasa dan tak tau malu walau pun dah rata2 rakyaat meluat dgn kau orng.

  6. Bersatu kena bersihkan manusia2 yg menjadi tukang rosakkn pasti, sekiranya mahu paryi bersatu selamat..ada dua tiga ekor pgacau2 ini yg bukn shja dpt hncurkan bersatu, bahkan juga ngra..bgus sngt bersatu pecat puak2 pgacau ini…

  7. Wartawan yang sudah outdated, archaic ditinggalkan oleh arus teknologi yang pantas cepat berkembang!!

    SUDAH LAPOOOOOOOKKKKKKKKKK!!!

Comments are closed.