Young Syefura Othman.

KUALA LUMPUR – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ketari, Young Syefura Othman menyindir UMNO Bahagian Bentong yang tidak faham apa yang cuba beliau sampaikan berkaitan isu Tol Bentong sebelum ini.

Pemimpin DAP itu berkata, beliau kini perlu menjelaskan satu persatu kerana pemimpin parti bahagian itu tidak faham walaupun sudah membaca kenyataannya.

“Susah juga kalau membaca tetapi tidak cuba untuk faham ni. Kita pergi satu persatu lah ye.  Soalan mudah.

“UMNO Bentong mahu Tol Bentong dihapus atau tidak? Kepada pengundi Bentong, anda mahu Tol Bentong dihapus atau tidak?” tulisnya di laman Facebook miliknya di sini hari ini.

Semalam Young Syefura atau lebih dikenali dengan panggilan Rara di laman sosialnya itu mengajak warga Bentong dan Pahang termasuk penyokong Perikatan Nasional agar bersama dengannya untuk terus desak kerajaan menghapuskan tol Bentong.

Ini kerana antara modal yang digunakan untuk membalas sebarang isu yang beliau bangkitkan adalah menggunakan manifesto Pilihan Raya Umum ke-14 Pakatan Harapan Bentong untuk menghapuskan Tol Bentong.

Sebagai wakil rakyat bagi DUN Ketari dan di bawah Parlimen Bentong, Rara menjelaskan beliau telah menunjukan komitmen terhadap isu itu.

Antaranya memohon secara terus kepada kerajaan Pusat termasuk kepada Perdana Menteri untuk melaksanakan janji itu dan beberapa projek infrastruktur lain di Bentong.

Malah semasa taklimat Belanjawan 2020 bersama Menteri Kewangan, beliau turut mendesak perkara sama.

Namun jelas beliau, Menteri Kewangan berkata cara yang digunakan untuk lebuh raya PLUS dan empat konsesi lebuh raya bertol di Lembah Klang akan sama untuk lebuh raya lain termasuklah untuk Lebuhraya Karak.

Tegas wanita berusia 30 tahun itu, beliau telah minta keutamaan diberikan kepada Lebuhraya Karak yang sudah mengutip tol lebih daripada 42 tahun dan memberi manfaat besar bukan sahaja warga Bentong malah tiga negeri di Pantai Timur.

Namun kenyataan Rara itu disanggah oleh Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Bandar Bentong.

“Sebelum pilihanraya deme ini cakap berdegar-degar nak tutup tol Bentong. Siap buat video apa bagai. Sekarang bila rakyat tuntut, dikata dah hilang kuasa pula. Konon nak tutup secara berperingkat tetapi tak sempat sebab sudah hilang kuasa.

“Dan sekarang dia minta rakyat pula tuntut daripada PN supaya tutup tol Bentong. Yang berjanji nak tutup bukannya PN tetapi dia dan rakan rakan DAP Bentong. Apa kena mengena dengan PN pula ?

“Okeylah kalau PN tutup tol Bentong, nanti dia dan DAP Bentong sembang pula yang itu kononnya usaha deme. Demelah yang kononnya gesa PN tutup tol Bentong.

“Mempedaoh saja deme ni. Pandai deme ni nak ambil kesempatan, nak naikkan nama sendiri, tulis pergerakan itu di Facebook mereka. – MalaysiaGazette

5 Komen

  1. Pompuan ni sama pembohong Guan Eng & Mazlee.. Guan Eng janji hapus tol kat Penang & Mazlee tol Smpg Renggam…celaka punya Pakatan pembohong ni!

  2. Hi guys (puchong, shah & shake)! I agree with you. For your information, people like Rara, Mahathir, Mat Sabu, Khalid Samad,Mahfuz, Anwar and other Muslims leaders in PH are what we call “people who have sold their souls to the devil”. Dalam bahasa Melayu mungkin lembut sikit bahasanya, “Mereka-mereka itu bolehlah kita gelar sebagai pemimpin yang telah gadai maruah bangsa dan agama kepada musuh-musuh Islam. Pemimpin sedemikian tak tahu apa nak kita kata. Rakyat biasa pun tahu tipu muslihat DAP tetapi mereka-mereka ini walaupun ada degree dan diploma pun tak pandai menilai niat seseorang. Besar kemungkinan, mereka sebenarnya sudah jadi hamba kepada wang. Biar kita ambil iktibar agar jangan berkelakuan sedemikian, nanti kita malu depan Tuhan di akhirat. Biar hidup sederhana tapi ada maruah dan jatidiri bangsa. Ganjaran di akhirat tidak ada bandingan di dunia ini. Puak-puak Muslim dalam PH bukan role-model yang baik untuk dicontohi. Semoga kita dilindungi oleh Allah di dunia dan di akhirat. May God save Malaysia and its beautiful people”.

  3. Akak…

    Zaman dah berubah. All lies and empty promises had been exposed. Rakyat dah naik muak…. hancing, taboq merata-rata dah tak tau malu.
    SATU lagi nie, cadangkan kat pucuk tertinggi parti akak lantik je orang tua yang mabuk kuasa sbg presiden hangpa dan KHAT siang sebagai Timbalan. GUAN TEROWONG n BOBOI pula sbg NAIB Presiden. PARTI ANAK2 DADDY.

Comments are closed.