Ashraf Mustaqim
Mohd Ashraf Mustaqim

KUALA LUMPUR – Kenyataan Ketua Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada), Senator Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal hanya bersifat umum dan tidak menyentuh mana-mana pihak secara khusus, sama ada UMNO atau pun Barisan Nasional (BN).

Ketua Penerangan Armada Parti Perbumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Mohd Ashraf Mustaqim Badrul Munir berkata, oleh itu adalah tidak wajar jika ada pihak yang tersinggung kerana isu legasi dan kes mahkamah yang memangkin perihal ‘trust deficit’ turut membebani pemimpin-pemimpin parti pembangkang.

“Dan imej kerajaan pasca PRU14 seharusnya menepati citra ‘Good Governance’ yang didambakan rakyat, bukan menepati kehendak elit politik semata dan inilah yang dimaksudkan oleh Ketua ARMADA Nasional sebegitu citra yang digarap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang bertekad khidmat demi rakyat,” katanya dalam kenyataan.

Malah menurut beliau, kenyataan Wan Ahmad Fayhsal dimanipulasi seakan ada jarum-jarum halus yang menikam kerana tidak mahu melihat muafakat antara parti Melayu melalui kerajaan Perikatan Nasional.

Tambah beliau, amat menyedihkan pada saat agenda penyatuan menjadi tunjang utama, ada segelintir pemimpin utama UMNO yang mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mengguris perasaan pihak lain.

“Ini tampaknya samada termakan dakyah jarum pemisah atau demi agenda ‘peribadi’ semata tanpa memikirkan nasib orang Melayu dan masyarakat Malaysia umumnya.

“Jika dinilai dari kenyataan-kenyataan yang dilemparkan beberapa pemimpin UMNO (saya yakin tidak mencerminkan keseluruhan UMNO), ARMADA malah kepimpinan BERSATU sebegitu utamanya Tan Sri Muhyiddin Yassin langsung tidak memperbesarkan hal dan kecoh untuk berpolitik sepanjang masa kerana melihat maslahat yang lebih mustahak; demi orang Melayu, rakyat Malaysia dan agenda penyatuan,” ujarnya.

Menurut Mohd Ashraf, beliau percaya perselisihan pendapat itu akanmengeratkan lagi hubungan antara semua demi agama, bangsa dan negara.

Tambah beliau, adalah penting untuk semua pihak melihat ke hadapan dan terus fokus bekerja demi rakyat yang menaruh harapan tinggi kepada kerajaan. – MalaysiaGazette

3 Komen

  1. Pulak daaaaa…ko yg mula2 gatal mulut puaka keluar kenyataan, lepas tu ko tuduh pemimpin UMNO plak? Musibat laa ko ni..lain kali cakap terus terang..jgn nak baling batu sembunyi tangan..jgn jadi pondan laaa

  2. Lain kali pesan kat kawan kawan armada hampa. Kalau rasa jenis cakap tak mau pakai otak, baik diam saja. Nak jd pemimpin camna kalau benda camni pun tak reti pikir.

Comments are closed.