Kanak-kanak berusia setahun setengah ditikam di perut dengan pisau pemotong roti oleh bapa sendiri di kediamannya di Flat Puchong Permai, Puchong 4 hari ini.

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki mengamuk dan didakwa menikam perut anaknya yang berusia setahun setengah di Perumahan Flat Puchong Permai, Subang Jaya dekat ini hari ini.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komsioner Abd Khalid Othman berkata, kejadian berlaku sekitar 4 petang.

Menurutnya, anggota polis yang bertugas di kaunter aduan Balai Polis Bukiut Puchong menerima panggilan kira-kira 4.30 petang dari anggota Unit Rondaan Bermotosikal (URB) mengenai kejadian itu.

“Panggilan disyaki dari jiran rumah mangsa mengadu ada kejadian suspek mengamuk dan menikam anak perempuannya di bahagian perut menggunakan pisau,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Lelaki itu juga dipercayai kurang siuman.

Menurut Abd Khalid, anggota polis yang bergegas ke lokasi kejadian dan menahan suspek yang berusia 27 tahun.

Menurut beliau, polis juga berjaya merampas sebilah pisau pemotong roti yang disyaki digunakan untuk menikam anak perempuannya itu.

“Polis sedang mengambil rakaman percakapan pengadu dan saksi-saksi di lokasi kejadian bagi membantu siasatan dalam kes ini.

“Kanak-kanak perempuan berusia setahun setengah itu dikejarkan ke Hospital Serdang dengan ambulans.

“Pegawai polis kita kini berada di Hospital Serdang untuk mengetahui perkembangan mangsa dan kanak-kanak itu menurut doktor dilaporkan dalam keadaan stabil.

“Suspek kini ditahan dan akan menjalani ujian air kencing untuk menentukan di bawah pengaruh dadah dan pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat dimaklumkan untuk aspek perlindungan kanak-kanak itu,” ujarnya.

Sebelum itu, tular video berdurasi 30 saat yang memaparkan suspek ditangkap dan dibawa turun dalam keadaan dipegang kaki dan tangan oleh tiga anggota polis menuruni tangga.- MalaysiaGazette