Pergerakan Wanita UMNO Pulau Pinang bersama-sama Dewan Muslimat Pas Pulau Pinang membidas sekeras-kerasnya tindakan tentera Zionis Israel yang melakukan serangan udara di Palestin.- Gambar hiasan.

GAZA – Pesawat Israel terus melakukan serangan udara di Gaza awal hari ini dan Hamas bertindak balas dengan menembakkan roket ke arah Israel ketika pertempuran mereka memasuki malam kelima.

Para diplomat Amerika Syarikat (AS) dan Arab masih berusaha menghentikan pertempuran tersebut.

Pegawai perubatan Palestin mengatakan sekurang-kurangnya empat orang terbunuh dalam satu daripada beberapa serangan udara di utara Gaza.

Penduduk mendakwa kapal tentera laut Israel menembakkan peluru dari Laut Tengah walaupun tidak ada yang terkena tembakan.

Kementerian hal ehwal agama Palestin mengatakan pesawat Israel menghancurkan sebuah masjid. Jurucakap tentera mengatakan tentera sedang memeriksa laporan tersebut.

Kementerian Hal Ehwal Agama Palestin mengatakan pesawat Israel telah menghancurkan sebuah masjid.

Jurucakap tentera mengatakan tentera sedang memeriksa laporan tersebut.

Siren kedengaran di dua kota besar di selatan Israel yang memberi isyarat ada kebakaran dari Gaza.

Hamas mengaku bertanggungjawab melancarkan roket.

Tanpa tanda-tanda berakhirnya pertempuran, korban jiwa semakin meningkat, dengan penduduk Palestin melaporkan 11 orang terbunuh di Tebing Barat di tengah-tengah pertempuran antara penunjuk perasaan dan tentera zionis.

Sekurang-kurangnya 132 orang terbunuh di Gaza sejak Isnin, termasuk 32 kanak-kanak dan 21 wanita, dan 950 yang lain cedera, kata pegawai perubatan Palestin.

Hamas mengatakan seorang wanita dan seorang budak lelaki adalah antara empat orang yang terbunuh dalam serangan udara Israel yang menghentam sebuah rumah milik keluarga Abu Hattab di kem pelarian Pantai Kota Gaza.

Tentera Israel setakat ini tidak mengulas mengenainya.

Di antara lapan orang yang mati di Israel adalah seorang tentera yang melakukan rondaan di sempadan Gaza dan enam orang awam, termasuk dua kanak-kanak, kata pihak berkuasa Israel. – MalaysiaGazette