Susulan tindakan membawa watak Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor di pentas Maharaja Lawa Mega, kumpulan pelawak Puteh membuat permohonan maaf secara terbuka malam tadi.

AYER KEROH – Susulan tindakan membawa watak Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor di pentas Maharaja Lawa Mega, kumpulan pelawak Puteh membuat permohonan maaf secara terbuka malam tadi.

Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan atau lebih dikenali sebagai Ali Puteh mewakili rakan-rakanya itu mengaku melakukan kesilapan apabila menjadikan negawaran itu sebagai bahan jenaka dalam program hiburan itu.

“Saya dan kawan-kawan saya yang berjuang di pentas Maharaja Lawak Mega mengaku kekhilafan kami di atas pentas itu yang memegang watak Datuk Seri (Najib) dan Datin Seri (Rosmaj) di atas pentas lawak.

“Niat kami sebenarnya adalah untuk menghiburkan, sebaliknya terjadi sedemikian kekhilafan yang berlaku,” katanya dalam satu perjumpaan bersama Najib di Baitul Tariq, Klebang Permai, malam tadi.

Pada Ahad lalu, kumpulan pelawak Puteh yang mengenakan pakai dan berperwatakan seperti Najib dan Rosmah beraksi di pentas Maharaja Lawak Mega secara siaran langsung di saluran tv Astro Warna.

Sementara itu, Najib yang ditemui kumpulan Puteh malam tadi menerima permohonan maaf secara terbuka itu dan berharap ia menjadi pengajaran kepada semua pihak.

“Saya terima tindakan memohon maaf sebab saya merasakan tiada niat nak mengaibkan saya dan isteri saya. Mudah-mudahan menjadi pengajaran, kita banyak bahan lain tapi bila pemimpin itu dijadikan sebagai tajuk atau mauduk jadi bahan ketawa.

“Kali ini saya maafkan dan kita lihat ke hadapan ya,” katanya.

Najib mengakui watak yang dimainkan Puteh di pentas Maharaja Lawak Mega itu hanya bahan lawak semata-mata meskipun mendapat reaksi negatif daripada orang ramai.

“Tetapi tafsiran sebaliknya, saya difahamkan reaksi daripada orang ramai mereka tak senang hati membantah sebenarnya persembahan tersebut,” katanya lagi. – MalaysiaGazette