Datuk Seri Najib Razak land gift award bungalow Mahathir Mohamad Anwar Ibrahim debate live Sapura Energy
Najib Razak

KUALA LUMPUR – Pihak propaganda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) didakwa mula ‘menyerang’ Perdana Menteri menggunakan isu harga barang naik.

Ahli Parlimen Pekan, Datuk Seri Najib Razak mendakwa, ia dapat dilihat menerusi media sosial pro kepada parti berkenaan.

“Isu utama yang mereka gunakan sekarang ialah harga barang naik biar pun inflasi sudah mula naik mencanak dan harga sering cecah paras tertinggi masa (Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) jadi PM (Perdana Menteri).

“Paling membimbangkan ialah menteri-menteri dalam kerajaan (Datuk Seri) Ismail Sabri (Yaakob) juga merupakan menteri utama yang mengatur dasar ekonomi, pertanian, kewangan, perladangan yang mempengaruhi harga barang khususnya harga makanan juga adalah dari parti yang mahu tumbangkan Ismail,” katanya dalam Facebooknya hari ini.

Menurut Najib, mereka ‘serang’ PM berkenaan harga barang naik tapi dalam kalangan mereka juga (menteri-menteri terlibat) bertanggung jawab atas dasar-dasar yang sebabkan harga barang naik.

“Sejak bulan April saya telah menjelaskan punca kenaikan harga serta memberi pelbagai cadangan untuk kawal atau redakan kenaikan harga barang. Kenapa menteri-menteri ini tak mahu pertimbangkan?” soalnya.- MalaysiaGazette