JASIN – Seorang pegawai bomba cedera, manakala seorang lagi terselamat apabila jentera tangki air yang dinaikinya terbalik di persimpangan lampu isyarat Jalan Lipat Kajang, di sini, tengah hari tadi.

Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat, Negeri Soon Wee Kiang berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 11.50 pagi ketika jentera tangki air itu melakukan ujian perjalanan dari Balai Bomba dan Penyelamat Jasin Bestari.

Bagaimanapun sebaik tiba di tempat kejadian, katanya, jentera berkenaan terlibat dalam kemalangan sebelum terbalik mengakibatkan seorang pegawai cedera manakala seorang lagi selamat.

“Nahas mengakibatkan seorang pegawai mengalami kecederaan kecil di kepala dan masih dalam pemantauan doktor di Hospital Jasin manakala seorang lagi pegawai tidak mengalami kecederaan.

“Punca kemalangan dan jumlah kerugian masih dalam siasatan,” katanya dalam satu kenyataan, di sini, hari ini.

Sementara itu, insiden terbabit turut mendapat perhatian warga maya yang berkongsi gambar kejadian dan mengaitkannya dengan keadaan jalan raya tidak rata di persimpangan terbabit sebagai punca kemalangan.

Beberapa individu dipercayai penduduk setempat turut berkongsi pengalaman mereka melalui situasi ditimpa kemalangan ketika melalui lokasi sama dan meminta Jabatan Kerja Raya (JKR) segera membaiki jalan di simpang berkenaan. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.