Anggota bomba dipanggil ke tempat nahas di Seorang wanita maut manakala suaminya parah dalam nahas melibatkan tiga buah kenderaan di Lebuh Alor Gajah-Melaka Tengah-Jasin (AMJ) berhampiran Melaka Sentral di sini semalam.

MELAKA – Seorang wanita maut manakala suaminya parah dalam nahas melibatkan tiga buah kenderaan di Lebuh Alor Gajah-Melaka Tengah-Jasin (AMJ) berhampiran Melaka Sentral di sini semalam.

Mangsa, Adawiyah Zakaria, 41 yang dibonceng suaminya, Looy Mohammad Brah, 34, disahkan maut di Hospital Melaka selepas dua jam menerima rawatan di zon merah manakala suaminya turut dilaporkan kritikal dalam kejadian 1.50 tengah hari itu.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) negeri Superintendan Hasan Basri Yahya berkata, ketika kejadian, kedua-dua mangsa yang bekerja sebagai peniaga makanana di Medan Selera Limbongan sedang menghala ke Malim dari arah pasar raya Lotus.

“Pasangan yang menaiki motosikal jenis Modenas GT ketika itu difahamkan sedang dalam perjalanan menguruskan beberapa dokumen untuk mengerjakan umrah.

“Bagaimanapun apabila ditempat kejadian, motosikal ditunggang suaminya dipercayai terlanggar belakang bumper kanan kereta jenis Mazda CX-5 dipandu kerani berusia 47 tahun yang bergerak dari arah sama,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Allahyarham Adawiyah Zakaria

Menurutnya, pelanggaran itu mengakibatkan Adawiyah tercampak di tengah jalan manakala suaminya tercampak di bahagian kanan jalan tiga lorong berkenaan.

Pada masa sama, katanya sebuah lagi kereta jenis Proton Wira Aeroback dipandu warga emas berusia 61 tahun tidak sempat mengelak lalu merempuhnya menyebabkan mangsa terperosok di bawah kereta.

“Kedua-dua mangsa suami isteri yang parah di kepala dan badan kemudian dikejarkan ke Hospital Melaka dan telah dirawat di zon merah sebelum isterinya disahkan meninggal dunia pada jam 3.50 petang.

“Mayat dihantar ke Jabatan Forensik untuk proses bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.