Ibrahim bersama anggota polis dan Bomba Pasir Mas di lokasi kejadian seorang lelaki terjun dari Jambatan Sultan Ismail di Pasir Mas.

PASIR MAS – Gerakan mencari seorang lelaki yang dipercayai terjun dari Jambatan Sultan Ismail dekat sini, semalam masih diteruskan anggota Bomba dan Penyelamat serta orang awam.

Mangsa berusia 43 tahun yang bekerja sebagai petani dilihat beberapa orang awam, terjun dari jambatan itu, yang turut dikenali sebagai Jambatan Ibrahim Ali kira-kira pukul  11 malam tadi.

Datuk Paduka Dr. Ibrahim Ali yang kebetulan berada di Pasir Mas sejak petang semalam turut berada di lokasi kejadian untuk bertanya perkembangan operasi mencari dan menyelamat.

Beliau yang ditemani Ketua Putra Bahagian Pasir Mas, Datuk Seri Zulzainal Adnan Shukri dan timbalannya, Ab. Razak Awang bersama anggota polis dan bomba menyertai operasi itu kira-kira jam 12 tengah hari ini.

“Saya dimaklumkan oleh Putra Bahagian Pasir Mas berhubung kejadian ini, terus bergegas ke lokasi untuk mendapatkan perkembangan operasi daripada anggota polis dan bomba yang bertugas.

Mangsa yang mempunyai seorang anak berusia empat tahun berasal dari Kampung Kubang Batang, Tumpat.

“Saya berada di lokasi kejadian sekarang ini. Dimaklumkan usaha mencari secara menyelam oleh pasukan penyelam Bomba melibatkan kawasan sekitar 70 meter dari kejadian.

“Ada 15 anggota penyelam dari Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas serta Tumpat dan sehingga tengah hari ini mangsa belum ditemui.

“Sama-sama kita doakan semoga pasukan Bomba berjaya menemui mangsa ini dalam masa terdekat. Insya-Allah,” katanya yang menyampaikan makanan dan minum sumbangan Putra Bahagian Pasir kepada pasukan penyelamat.

Beliau turut menyampaikan sumbangan kepada isteri mangsa yang berada di lokasi kejadian.

Ibrahim bersama penduduk setempat PDM Jubakar, Tumpat dalam program bersama masyarakat.

Terdahulu, Dr. Ibrahim bersama kepimpinan Putra Pusat dan Kelantan menghadiri perjumpaan dengan penduduk setempat di Pusat Dalam Mengundi (PDM) Jubakar Pantai, Tumpat.

Dalam perjumpaan itu, beliau turut menyampaikan ceramah ringkas bertajuk, Kelantan kaya rakyat miskin, pemimpin mewah rakyat derita, yang turut dihadiri 65 jentera Peti Undi PDM Jubakar.

Beliau menyatakan, sudah sampai masanya rakyat Kelantan bangkit dan menjatuhkan kerajaan munafik, demi masa depan anak cucu mereka pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) ini.

Ibrahim menerima 104 borang keahlian Putra secara fizikal dan 542 senarai keahlian baharu yang didaftar secara atas talian.

Sementara itu, ketika perjumpaan dengan barisan kepimpinan termasuk tiga sayap Putra Bahagian Pasir Mas, Dr. Ibrahim turut menerima 104 borang keahlian Putra secara fizikal dan 542 senarai keahlian baharu yang didaftar secara atas talian. – MalaysiaGazette