Pau Torres. Foto The Daily Express.
LONDON – Bek tengah Villarreal, Pau Torres terus menarik minat banyak kelab terkemuka dunia walaupun dia bakal bernilai €60 juta apabila pelepasan klausanya diaktifkan pada jendela perpindahan musim panas depan.
Menurut kenyataan pakar perpindahan bola sepak, Fabrizio Romano, beberapa kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) seperti Manchester United dan Manchester City masing-masing menaruh minat manakala Chelsea telah pun menghantar peninjau untuk mengikuti perkembangannya.

Pemain kebangsaan Sepanyol itu dikenali sebagai ‘ball-playing centre-back’ dan dia  merupakan pemain terpenting yang membantu Villarreal menjuarai saingan Europa League pada musim lalu.

Kemampuan pemain berusia 24 tahun itu untuk membawa bola dan melakukan tekanan dalam  membantu jentera serangan sememangnya cukup menakjubkan.

Secara purata, Torres mampu melakukan 58 hantaran dalam setiap perlawanan sepanjang tahun 2021 yang lalu, dan dia juga mempunyai kemampuan yang sangat mengagumkan dalam memenangi perebutan bola di udara.

Terjahan bukanlah kelebihan utama yang dimiliki oleh Torres, namun dengan kebijaksanaan dan kemahiran dia melakukan hadangan, ia sudah cukup untuk menutupi kelemahan dirinya. – http://www.thehardtackle.com/transfer-news/2022/04/27/chelsea-join-manchester-city-manchester-united-in-pau-torres-chase/