Dr Muhamad Akmal Saleh

MELAKA – Kerajaan negeri memandang serius dakwaan seorang pembantu am klinik di negeri ini yang menjadi mangsa gangguan seksual majikannya yang juga seorang doktor apabila merakam videonya di dalam tandas awal bulan lalu.

Exco Kesihatan dan Anti Dadah negeri, Dr Muhamad Akmal Saleh berkata, perbuatan sedemikian jika benar berlaku turut mencalarkan imej pegawai perubatan di negeri ini.

“Ini (gangguan seksual) adalah perkara yang serius dan kita mohon pihak polis menjalankan siasatan menyeluruh tanpa melindungi mana-mana pihak.

“Jika kejadian ini benar-benar berlaku seperti didakwa, saya mahu satu tindakan yang amat tegas dikenakan terhadap pegawai perubatan ini,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media mengenai kejadian seorang pembantu am wanita berusia 30-an sebuah klinik di negeri ini yang berdepan detik hitam selepas dirakam majikannya ketika berada di dalam tandas klinik berkenaan.

Mangsa yang mahu dikenali Mona, berkata, dia hanya menyedari perkara itu selepas ternampak telefon bimbit yang digunakan majikannya yang juga seorang doktor.

Dia kemudian menghubungi suaminya dan selepas memeriksa telefon bimbit doktor berkenaan, mangsa terkejut selepas mendapati ada videonya sedang buang air besar.

Doktor terbabit kemudian didakwa cuba menawarkannya ganjaran supaya perkara itu diselesaikan secara ‘baik’ namun memungkiri janji sebelum mangsa dinasihatkan oleh peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang. – MalaysiaGazette