Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersama anaknya, Nooryana Najwa Najib ketika hadir ke Mahkamah Persekutuan pada prosiding kes rayuan akhirnya berkaitan sabitan dan hukuman penjara penyewelengan dana SRC International Sdn Bhd (SRC) di Istana Kehakiman, Putrajaya. Foto HAZROL ZAINAL, 18 OGOS 2022.

KUALA LUMPUR – Nooryana Najwa Najib mendoakan ayahnya, Datuk Seri Najib Razak yang akan menjalani hukuman penjara petang ini terus kuat dan sentiasa dilindungi Allah.

Dalam luahan hatinya, Nooryana berkata, dia bangga dengan kekuatan ayahnya yang berjuang dalam perbicaraan di mahkamah.

”Mungkin kita tidak cukup berjuang. Mungkin kita meletakkan kepercayaan sepenuhnya kepada sistem keadilan kita. Mungkin kita terlalu percaya dengan sepenuh hati dalam sebab dan tujuan kita sehingga kita menentangnya selama empat tahun ini.

”Namun anda tidak mendapat hari keadilan hari ini, kami juga tidak berpeluang bertempur,” luahnya yang percaya perjuangan Najib tidak berakhir di sini.

Dalam luahan itu, Nooryana turut berjanji akan menjaga ibunya, Datin Seri Rosmah Mansor, adiknya, Ashman dan ‘Abang Jaja’.

Dia juga berjanji akan terus berjuang bersama keluarga dan penyokong-penyokong ayahnya sehingga Najib kembali ke pangkuan keluarga dan menegakkan keadilan.

”Saya akan berpegang pada kata-kata perpisahan ayah dengan saya setiap hari, “mereka boleh mengawal segala-galanya tetapi mereka tidak dapat mengawal emosi dan kekuatan fikiran kita.

”Tetap kuat, Allah bersamamu ayah. Sentiasa bersama anda, pada masa ini dan selamanya,” katanya.- MalaysiaGazette