Wan Rosdy Wan Ismail (Berbaju melayu merah jambu) menunjukkan Buku Belanjawan Pahang 2023 yang dibentangkan Wisma Sri Pahang, hari ini

KUANTAN – Pembentangan Belanjawan Pahang 2023 hari ini membawa khabar gembira kepada penjawat awam di negeri ini yang bakal menerima bonus sebulan setengah gaji.

Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail mengumumkan perkara itu berkata, pemberian kepada 8,000 penjawat awam itu  sebagai menghargai khidmat bakti mereka memastikan agenda pembangunan negeri dapat dicapai.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan Belanjawan Pahang 2023 di Dewan Undangan Negeri Pahang di Wisma Sri Pahang di sini hari ini.

Jelasnya, kerajaan Pahang berbesar hati memberikan bantuan khas kewangan kepada setiap penjawat awam di bawah pentadbiran negeri ini sebanyak dua kali.

“Kerajaan negeri tidak pernah melupakan jasa dan komitmen penjawat awam dalam memastikan agenda pembangunan negeri dan masyarakat dapat dicapai.

“Pembayaran bonus sebulan gaji akan dikreditkan pada tahun ini manakala setengah bulan lagi pada Januari 2023. Pemberian ini membabitkan aplikasi kewangan RM33 juta kepada 8,000 penjawat awam di negeri ini,” katanya. – MalaysiaGazette