Khairy Jamaluddin Abu Bakar. Foto FAREEZ FADZIL, 03 NOVEMBER 2022.

SUNGAI BULOH – Calon Barisan Nasional (BN) Sungai Buloh Khairy Jamaluddin Abu Bakar berharap anggota polis, tentera, Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing dapat menunaikan tanggungjawab mengundi awal hari ini dengan selamat dan bijak.

Dalam masa sama beliau menyeru agar mereka yang keluar lebih awal bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas dan cuaca yang tidak menentu pada sebelah petang.

Terdahulu, beliau menyifatkan proses pengundian awal di Balai Polis Kg Baru Subang dan Kem Tentera Sungai Buloh berkata: ” Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar tidak ada apa-apa masalah dan saya harap semua pengundi awal terutama mereka yang bertugas di dalam anggota unit beruniform akan dapat menunaikan tanggungjawab mereka dengan selamat dan bijak.

“Saya merayu kepada semua pengund-pengundi awal, keluar awal kalau boleh sebelum lewat petang biasanya hujan dan kesesakan jalan raya sebab balik kerja dan balik sekolah. The earlier the better (Lebih awal lagi baik,” katanya kepada pemberita.

Dalam pada itu, MalaysiaGazette difahamkan seramai 1,025 anggota tentera dan pasangan mengundi awal di Kem Sungai Buloh.

Dua anggota pasukan keselamatan itu yang positif Covid-19 menunaikan tanggungjawab lebih awal pada pagi ini tanpa perlu berbaris dengan pengundi lain.

Selain Khairy, turut meninjau proses pengundian awal pada hari ini adalah calon Perikatan Nasional (PN), Mohd Ghazali Md Hamin.

Sungai Buloh menyaksikan pertembungan tujuh penjuru pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) kali ini.

Selain Khairy dan Ghazali, turut bertanding calon Pakatan Harapan, R. Ramanan); Mohd Akmal Mohd Yusof (Parti Pejuang Tanah Air) dan Ahmad Jufliz Faiza (Parti Rakyat Malaysia); Syed Abdul Razak Syed Long Al Sagoff (Bebas) dan Nurhaslinda Basri (Bebas).-MalaysiaGazette