KUALA NERUS – Tanda tanya mengenai status tiga pemain import Terengganu FC (TFC), Luke Woodland, Jordan Mintah dan Argzim Redzovic akhirnya terjawab apabila mereka disahkan masih kekal bersama pasukan itu sehingga musim ini.

Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu Football Club (TFCSB), Ab Rasid Jusoh, yang mengesahkan bahawa ketiga-tiga pemain tersebut masih memiliki kontrak setahun dengan TFC.

Menurutnya, walaupun ketiga-tiga pemain tersebut jarang beraksi dalam perlawanan musim lalu, mereka masih terikat dengan skuad Penyu kerana telah menandatangani kontrak dua tahun iaitu bagi musim 2022 dan 2023.

“Status Luke, Argzim dan Jordan, masih lagi pemain TFC kerana dah tandatangan kontrak dua musim. Cuma Luke adalah sesetengah pasukan yang nak pinjam dan sebagainya.

“Tetapi kita yakin Luke kalau berlatih betul-betul dan tiada kecederaan boleh bermain dengan baik. Sebab itulah peringkat pemilihan awal dahulu dia dimasukkan ke dalam pasukan,” katanya ketika ditemui selepas majlis menandatangani penajaan TFCSB bersama Sabasun HYPErRUNCIT Sdn Bhd di Pejabat TFCSB, di sini, hari ini.

Pada majlis itu. TFCSB menerima penajaan tunai sebanyak RM250,000 daripada Sabasun HYPErRUNCIT Sdn Bhd bagi mengharungi Liga Malaysia (Liga-M) dan Piala AFC.

Dalam pada itu, Ab Rasid berkata, pihaknya masih dalam proses mendaftarkan Argzim sebagai pemain naturalisasi musim depan.

Katanya, pemain pertahanan kelahiran Montenegro itu sudah melengkapkan syarat utama yang diperlukan iaitu beraksi selama lima tahun dalam kancah Liga-M.

“Perkara ini kita dah bawa kepada Jabatan Imigresen dan dalam proses… akan ambil masa. Selain  memenuhi syarat tersebut, beliau juga telah berkahwin dengan gadis tempatan,” katanya.

Argzim, 30, mula beraksi dalam saingan Liga-M bersama Persatuan Bolasepak Polis Diraja Malaysia (PDRM FA) pada 2018 hingga 2019 dan kemudiannya menyertai Terengganu pada  2020 sehingga sekarang. – Bernama