Ahmad Samsuri Mokhtar

KUALA LUMPUR – Pakatan Harapan Terengganu mendakwa tindakan Menteri Besar Terengganu, dan Barisan Exco yang bertindak “memboikot” kehadiran Perdana Menteri ke Terengganu semalam sebagai satu langkah biadab dan tidak menghormati tetamu.

Ketua Penerangannya, Mohd Sufian Mat Ali berkata, alasan tidak ada makluman rasmi dari Pejabat Perdana Menteri adalah tidak berasas sama sekali apatah lagi Setiausaha Kerajaan Negeri, Tengku Seri Bijaya Raja hadir menyambut Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bidasnya, ketiadaan kelibat Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Samsuri Mokhtar mahupun barisan Exco kerajaan negeri untuk menyambut kedatangan Anwar seolah-olah meremehkan kehadirannya ke Terengganu.

”Tindakan kerajaan negeri ini ibarat satu pengisytiharan perang antara kerajaan negeri dan pusat, yang semestinya tidak bagus kepada rakyat negeri Terengganu,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau meminta Ahmas Samsuri dan Exco muhasabah dan perbaiki profesionalisme mereka bagi kepentingan negeri berbanding politik mereka.

Sedangkan hubungan antara kerajaan negeri dan pusat seharusnya dilangsung dengan baik demi kelangsungan pentadbiran kerajaan negeri.

”Pada era pentadbiran Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan, walaupun negeri itu dianak tiri oleh Kerajaan Pusat, sekali pun tidak Menteri Besar ketika itu membelakangi Perdana Menteri yang hadir sebagai tetamu,” katanya. – MalaysiaGazette

 

1 Komen

  1. Kurang ajar MB Terengganu ni…perasan bagus..dah lah masa rakyat menderita banjir, pergi melancong ke NZ…muka pun berlagak giler

Comments are closed.