Antony. Foto BBC Sports.

LONDON – Bekas penyerang untuk Ajax dan AC Milan, Marco Van Basten mendakwa Manchester United melakukan kesilapan dengan menandatangani pemain sayap Brazil, Antony.

Legenda Belanda itu sebaliknya memuji pemain sayap Afrika, Mohammed Kudus yang lebih berkualiti dan hebat beraksi di atas padang.

“Saya dapati Mohammed Kudus pemain adalah bola sepak yang jauh lebih baik daripada Antony. Antony mempunyai kemahiran tetapi dia keliru dengan perkara yang cuba dilakukan.

“Kudus mempunyai teknik yang lebih baik dan dia tahu apa yang beliau lakukan. Antony mungkin lebih pantas, tetapi Kudus lebih bijak dan lebih teknikal,” katanya yang juga pengurus Ajax kepada Daily Mail.

Pada musim panas 2022, United mengeluarkan kira-kira £85 juta untuk mendapatkan khidmat pemain Brazil itu daripada bekas kelab Erik Ten Hag, Ajax.

Walaupun menjaringkan gol dalam tiga perlawanan liga pertamanya untuk United, prestasi Antony baru-baru ini telah mendapat banyak penelitian dan pemerhatian ramai terutamanya sejak Jadon Sancho direhatkan untuk jangka masa panjang.

Sejak pencapaiannya yang mengagumkan dalam beberapa perlawanan pertama, Antony kini masih gagal menjumpai jaringan dalam liga. – Agensi