BAYAN LEPAS – Bekas Presiden Parti Bangsa Malaysia (PBM), Datuk Zuraida Kamaruddin memberi gambaran seolah-olah akan menyertai Parti Gerakan.

Zuraida tidak menolak kemungkinan tersebut ketika ditanya hala tuju karier politiknya termasuk untuk bersama-sama dengan Gerakan.

Bagaimanapun, beliau menegaskan kehadirannya pada Pilihan Raya Negeri kali ini hanya sebagai aktivis politik bagi Perikatan Nasional (PN) untuk membantu gabungan itu mendapatkan sokongan pengundi bukan Melayu di negeri ini.

Zuraida bantu kempen Dominic.

“Mungkin..(sertai Gerakan) ada kemungkinan saya akan mencari platform yang saya sebut untuk membawa imej kepelbagaian bangsa.

“Kalau kita lihat Pas sudah ada ramai pemimpin Melayu, Bersatu ada Tan Sri Muhyiddin Yasin, Datuk Seri Azmin Ali, ada Peja (Datuk Seri Faizal Azumu) jadi tak perlu lah tambah lagi satu Melayu di situ.

“Selain itu, saya hanya berehat untuk bertanding bukan dalam penglibatan dalam arena politik,” katanya hari ini.

Terdahulu, Zuraida mengiringi calon PN bagi Dewan Undangan Negeri (PN) Bayan Lepas, Datuk Dominic mengadakan walkabout di  Jalan Mahkamah serta santai sarapan pagi di Fizzy Cafe di sini.

Hadir sama Ketua Penerangan Pemuda Perikatan Nasional Pulau Pinang, Muhammad Harris Idaham Abdul Rashid. – MalaysiaGazette

1 Komen

Comments are closed.